Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man använda "tefatet" strömadapter till ny PB 12"?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag har nya PB12an, och slipper gärna släpa strömadaptern med till jobbet. En extra adapter kostar väl typ 1500 kr, så jag undrar om ngn vet om det är OK att köra adaptern från min gamla lungsjuka TiBook 400 MHz. På nya PBn alltså.

Ni som svarar; ange gärna om ni VET att det är okej, eller om ni bara TROR. (Ett felaktigt jakande svar i denna tråd kan ju kanske resultera i katastrof...?)

/sjovall

  • Medlem
  • 2003-10-08 00:59

Det står på vilken ström som ska komma både in och ut. Stämmer de överens, så är det bara att prova. Jag TROR att det fungerar.

Eftersom macoteket säljer tefat <-> vit-plastklumpskontaktsadapter borde det vara samma effekt på dem...

oupps! då behöver jag alltså en adapter? tänkte inte ens på att de inte skulle passa som hand i handske...!

Finns i senaste macoteket-utskicket. Kostar ca 300 har jag för mig.

Hmm. Å andra sidan säljer de ju en strömadapter (den vita som kostar 895 plus moms) som ska funkar till ALLA Powerbook G4-modeller.

Borde då inte tefatet funka till alla också?

Je ne sais pas...

Men jag vet att tefatet till pismo och till dasslocksibooken inte passar till min tiBook 550...

Testa, är kontakten för stor behöver du en adapter, annars är det väl lugnt

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Hej! Jag har nya PB12an, och slipper gärna släpa strömadaptern med till jobbet. En extra adapter kostar väl typ 1500 kr, så jag undrar om ngn vet om det är OK att köra adaptern från min gamla lungsjuka TiBook 400 MHz. På nya PBn alltså.

Ni som svarar; ange gärna om ni VET att det är okej, eller om ni bara TROR. (Ett felaktigt jakande svar i denna tråd kan ju kanske resultera i katastrof...?)

/sjovall

Har själv samma kombination och vet att det inte fungerar. Det första jag gjorde när jag fick min 12"Al var att testa.

Hälsningar
"Dogcow"

Det finns som sagt hos Macoteket. Svensk importär är PowerPC.
Den kommer från Madsonline.

Jag har själv köpt två stycken för att ha till min PB 15". En använder jag till min gamla tefatsadapter från en Pismo, och en har jag till en i övrigt lysande adapter (för Pismo) från just Madsonline.
Detta är alltså bara en kontaktkonverterare. Spänningen är den samma mellan modellerna, och effekten är 45W på dem alla.

Så nu sitter jag med tre adaptrar. En hemma, en på jobbet och en i väskan. Perfekt.

1
Bevaka tråden