Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två små frågor

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-07 03:18

Har just packat upp en G5:a. Sätter som vanligt in tgb-sladden i uttagen bakom skärmen, men får då ingen reaktion. Om jag kopplat tgb och mus till usb-uttagen direkt på datorn fungerar det, men inte om jag kopplar in dem i skärmen. Någon som vet varför??

En annan sak: Är det PCI-X som sitter i de nya maskinerna? Jag har ett gammalt vanligt PCI-kort; går det på något sätt att använda i en ny G5:a?

PCI-X sitter i de två större G5:orna och där kan du nog inte använda ditt gamla kort. Om du har den minsta G5:an är det däremot vanlig PCI.

  • Medlem
  • 2003-10-07 12:20

Då har jag pci-x i min... Men vad innebär det? Är det snabbare?
Finns det inte något sätt (adaptor?) att använda vanliga pci-kort på pci x-platser eller det är helt annorlunda?

Någon som har någon aning om den första frågan?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 12:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av efa
Har just packat upp en G5:a. Sätter som vanligt in tgb-sladden i uttagen bakom skärmen, men får då ingen reaktion. Om jag kopplat tgb och mus till usb-uttagen direkt på datorn fungerar det, men inte om jag kopplar in dem i skärmen. Någon som vet varför??

Och det är kopplat via ADC? Intressant
Låter som läge för buggrapport på www.apple.com

Citat:

En annan sak: Är det PCI-X som sitter i de nya maskinerna? Jag har ett gammalt vanligt PCI-kort; går det på något sätt att använda i en ny G5:a?

Vill minnas att det är okey kompatibelt och att bara en a två platser är PCI-X. www.apple.se for the rescue

  • Medlem
  • 2003-10-07 12:26

Tack för tipset! Har nu skickat en buggrapport till apple om tangentbordet. Får se om det blir någon reaktion därifrån.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 12:31

"PCI-X supports 3.3V signaling and Universal 33MHz and 66MHz PCI cards. "

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-07 12:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av efa
Har just packat upp en G5:a. Sätter som vanligt in tgb-sladden i uttagen bakom skärmen, men får då ingen reaktion. Om jag kopplat tgb och mus till usb-uttagen direkt på datorn fungerar det, men inte om jag kopplar in dem i skärmen. Någon som vet varför??

Vad har du för skärm??
På den LaCie skärman jag har så måste man koppla in en separat USB mellan skärmen och datorn för att det skall fungera att koppla in TGB direkt i skärmen.

Citat:

Och det är kopplat via ADC? Intressant

Menar du att USB tillbehör kopplade till en skärm med ADC inte behöver en separat USB kopplig till datorn??

Edit: Tydligen så går det på Apples skärmar.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 13:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Menar du att USB tillbehör kopplade till en skärm med ADC inte behöver en separat USB kopplig till datorn??
Edit: Tydligen så går det på Apples skärmar.

Man får fler skojiga funktioner med just apple (eller formac) -skärm

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-07 22:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Man får fler skojiga funktioner med just apple (eller formac) -skärm

Typiskt!

  • Medlem
  • 2003-10-08 00:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Vad har du för skärm??
På den LaCie skärman jag har så måste man koppla in en separat USB mellan skärmen och datorn för att det skall fungera att koppla in TGB direkt i skärmen.

Menar du att USB tillbehör kopplade till en skärm med ADC inte behöver en separat USB kopplig till datorn??

Edit: Tydligen så går det på Apples skärmar.

Japp, på Apples skärmar behövs ingen USB-koppling till datorn.
Den skärm jag har är en Apple 17". Kopplad till G4:an fungerade det bra med tangentbordet direkt i skärmen. Men när jag nu kopplar samma skärm till G5:an går det inte att ha tangentbordet i skärmuttaget längre!

Vaddå USB-sladd, kommer inte G5:orna med de nya BT-tangentborden?!

1
Bevaka tråden