Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta Combo > SuperDrive i PB G4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 09:39

Hej !

Om man gjort missen att köpa PB G4 867 med Combo Drive. Går det att byta den interna mot en SuperDrive istället för att köpa en extern?

Mvh Olof

Och om du gör det kan du ju överväga att sälja Combon till någon... *harkel*...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-14 14:49

Ja, det går att byta den, men det är fruktansvärt dyrt. Jag ville byta från DVD till combo, det skulle kosta 6000+moms enbart i material. Detta beror på att Apple inte _vill_ att man ska göra så. Om du inte skickar in en exakt likadan utbytesenhet så tar de ut hutlösa priser, just för att avhålla folk från att göra så.

Ursprungligen av bollman:

Ja, det går att byta den, men det är fruktansvärt dyrt. Jag ville byta från DVD till combo, det skulle kosta 6000+moms enbart i material. Detta beror på att Apple inte _vill_ att man ska göra så. Om du inte skickar in en exakt likadan utbytesenhet så tar de ut hutlösa priser, just för att avhålla folk från att göra så.

Njae - man behöver inte köpa från apple. Det går att skruva ur enheten ur den svarta plastmojen som du har på pismon och skruva i en ny enhet själv, som man inte köper från apple utan från "pelles data produkter"(sic!)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-17 21:09

Så dyrt behöver det inte vara, jag köpte en superdrive för 3000:-, bytte ut den gamla själv. Men du får inte mycket för combon inte, kanske 7-800 spänn skulle jag tro, max.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-17 22:06

Kul att höra att det går att byta. Men var kan man köpa SuperDriven om man inte går till Apple? Behöver TiBook, inte Pismo.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-17 23:26

William Naversten beställde ett gäng från Holland eller nåt, skicka ett mail till honom. Funkar mkt bra, 2 års garanti.

  • Medlem
  • Lilla Edet
  • 2008-02-09 13:54

Ja, det går att byta den, men det är fruktansvärt svårt att öppna en MacBook. :">

1
Bevaka tråden