Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra AppleScript-tutorials?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-07 12:32

Har nyss börjat pilla med AppleScript och skulle vilja ha tips på någon sida med lite bra tutorials i de grundläggande funktionerna, såsom while-satser, if-satser osv...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 08:20
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 13:09

Har en nybörjarmanual. Skicka ett privatmess med mailadress så skickar jag över den. (Har inte kollat igenom den själv å jag vet inte hur bra den är.)

I detta forum (du får söka lite bakåt i tiden) så finns massa Applescript-exempel med kommenterad kod, skriva av bland annat mig). Lycka till!

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 20:28

Är grymt intresserad av Apple Script och möjligheterna. Ska sätta mig ned snart och hårdplugga. Känns mer och mer oundvikligt med tanke på ett antal framtida jobb.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-03-06 09:52

Finns massor på nätet att ladda ner. Sen kan man förändra dem själv om man orkar. Själv behöver jag ett script: "Flytta -men lämna alias" . Ska flytta en massa bilder från datorn till den lösa hårddisken. Men jag vill ha ett alias på den gamla platsen. Har inte hittat något än så jag får väl pilla ihop ett själv. Får testa på skitbilder.

Jag har byggt en tvåspråkig site (svenska och engelska) om Applescript och Automator. Idag lade jag upp mitt första Automator workflow så nu fick de sju Applescript jag lagt upp tidigare lite sällskap.

Alla scripten är väl kommenterade så att man kan lära sig något.

Här är den: Applescript-tips från Intelligent Mammals AB - Home

1
Bevaka tråden