Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

frontpage extensions?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-06 21:05

Funderar på att byta jobbdator från PC till Mac (yeah!).
Nästan allt verkar fungera minst lika bra på Macen, och det är ju trevligt.
Men: Det finns en punkt kvar som jag inte har löst. Jag behöver kunna uppdatera olika webbar, där servern _bara_ accepterar uppkoppling via Frontpage Extensions. Inget annat. Detta kommer inte gå att förändra.

Min fråga är därför; finns det någon trevlig editor för macos som klarar att koppla upp sig mot en sån webbserver?

Enormt tacksam för svar.

Ingen guru på pyttemjuk-program, men eftersom officepaketet finns till mac borde ju också frontpage finnas.
Annars kan du ju alltid köra vpc (jag vet det är lite trist!) och köra frontpage den vägen. Någon annan som vet något?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-06 22:45

Är inte frontpage extension bara ett annat ord för webDAV?
Det är så jag har förstått det i varje fall....

Någon som kan prova mot någon fönsterhoj?

/Johan

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-07 07:48

Frontpage finns till Mac,FrontpageMen jag tror det är en gammal version som funnits med i ganska många år.

Tror inte det går, det är någon speciell skit. Eller så är det på ett webbhotell vi har i København, Uni2 (tidigare tele2) som vi endast kommer åt via VPC. Men hittar du en lösning så är jag intresserad

Man behöver inte köra FP i VPC utan dubbelklicka på "den här fucking datorn" och sen lägg till webbfolder eller nåt i den stilen. Skriv i ip, username och lösen och man är inne.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 10:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Man behöver inte köra FP i VPC utan dubbelklicka på "den här fucking datorn" och sen lägg till webbfolder eller nåt i den stilen. Skriv i ip, username och lösen och man är inne.

Jo, det är ju en nödlösning att köra VPC; vad gör man inte för att få byta till mac

Angående WebDav; jag trodde också att det var samma sak tidigare. Dreamweaver klarar ju Webdav, men när jag försöker koppla upp mig mot servern svarar den snällt men kan inte visa några filer. Det verkar ju inte vara helt fel, men ändå inte helt rätt. Dumt.

Jepp.

Dumhet #1: M$'s försök med egna standarder för filetransfers

Dumhet #2: Webbhotell som använder sig av skiten och på samma gång avaktiverar ftp-åtkomst i IIS. Antagligen har de ansvariga varit på kurshelg med M$ och blivit itutade att ftp är osäkert och gammalt och omordernt och whatever till skillnad från FP-extensions...

1
Bevaka tråden