Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub den 16/10?

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad sägs om en MacPub torsdagen den 16:e Oktober efter invigningen av Kullander & Kullanders nya Apple Concept Store?

Vem styr upp det hela? Välj ett trevlig ställe som ligger hyggligt nära Kullander så att vi slipper gå så långt!

Senast redigerat 2003-10-04 11:56
  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-04 15:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vad sägs om en MacPub torsdagen den 16:e Oktober efter invigningen av Kullander & Kullanders nya Apple Concept Store?

Vem styr upp det hela? Välj ett trevlig ställe som ligger hyggligt nära Kullander så att vi slipper gå så långt!

Den femtonde är invigningen för inbjudna storkunder. Den sextonde är det öppet för alla, men det är ingen invigning då.

Men då kör vi väl den 15:e på kvällen?

Blir ju lite jobbigt att köra två kvällar i rad?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-05 14:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Men då kör vi väl den 15:e på kvällen?

Blir ju lite jobbigt att köra två kvällar i rad?

Då kör vi på den femtonde.. Ska se om jag kan fixa så alla 99macare får komma in och ta en titt efter invigningen.

Sedan kan vi dra vidare till en pub.

Ska försöka få med Jens Kullander.

Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Då kör vi på den femtonde.. Ska se om jag kan fixa så alla 99macare får komma in och ta en titt efter invigningen.

Jag tror jag bokar in bägge dagarna för säkerhets skull... Den 15:e funkar oxå för mig. Kanon om det blir en halv-VIP för oss 99macare!

Citat:

Sedan kan vi dra vidare till en pub. Ska försöka få med Jens Kullander.

Du kan väl göra ett försök med Oscar oxå...;) Jag tror vi skulle kunna ha en hel del intressant att prata om över ett par, sju öl...

/Göran

Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Jag tror jag bokar in bägge dagarna för säkerhets skull... Den 15:e funkar oxå för mig. Kanon om det blir en halv-VIP för oss 99macare!

Du kan väl göra ett försök med Oscar oxå...;) Jag tror vi skulle kunna ha en hel del intressant att prata om över ett par, sju öl...

/Göran

Tyvärr har jag en sedan länge inplanerad grej den kvällen, dock så kan jag boka om det till torsdag istället om jag bara vet att onsdag den 15:e är 100%. Vad säger ni - hur säkert är den 15:e?

Håller med Göran, hade varit kul om Oscar B gjort oss sällskap.

/Charles

15 låter bra. 16 far jag till Blekinge för att hämta hundvalp.

Johan, du kan väl promenera till jobbet någon dag och kika in på krogarna runt Regementsgatan och se vilka som har bäst öl- och matutbud till vettigast priser? Glöm inte datorn så att du kan kolla vid vilka det finns uppkoppling.

  • Medlem
  • 2003-10-05 19:23

La Cantina är ett tips från en exilmalmöbo. Spansk restaurang med mycket trevliga tapas och annan god mat. Kanske inte superbilligt men helt klart prisvärt. Ligger ett par hundra meter från Kullander Kullander. Hoppas att ni får det trevligt hur som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-05 19:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Tyvärr har jag en sedan länge inplanerad grej den kvällen, dock så kan jag boka om det till torsdag istället om jag bara vet att onsdag den 15:e är 100%. Vad säger ni - hur säkert är den 15:e?

Håller med Göran, hade varit kul om Oscar B gjort oss sällskap.

/Charles

Det blir den femtonde

  • Oregistrerad
  • 2003-10-05 21:54

får se hur det går, jag hoppas kunna dyka upp.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-06 09:08

Jag fyller år den femtonde och både familj och vänner är sisådär en 80 mil bort då, så en MacPub skulle sitta fint då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-06 11:40

Tänkte vi kunde ses kl 19.00 den 15/10 på Kullander & Kullander. Så tar vi en titt på butiken innan vi ger oss ut på jakt efter öl..

Vi borde byta datum på denna tråd.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-06 12:32

Låter helt förträffligt.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-06 18:48

MacPUB 15/10

Den förra tråden tog livet av sig när jag bytte namn på den. Nu får vi fylla på här...

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Den förra tråden tog livet av sig när jag bytte namn på den. Nu får vi fylla på här...

...och fylla i Malmö den 15:e!

Hur tar man sig förresten lämpligast från Centralen ut till K&K? Någon lämplig busslinje kanske?

/Göran

Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
...och fylla i Malmö den 15:e!

Hur tar man sig förresten lämpligast från Centralen ut till K&K? Någon lämplig busslinje kanske?

/Göran

Vad sägs om att dela en taxi, antingen från Lund eller från Centralen Malmö?

/Micke

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-06 20:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
...och fylla i Malmö den 15:e!

Hur tar man sig förresten lämpligast från Centralen ut till K&K? Någon lämplig busslinje kanske?

/Göran

Linje 10B verkar vara att föredra.
Hur många tänker åka buss från centralen? Ska vi bestämma en tid att ses där kanske?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-06 20:59

Skriver det igen för dom som missat det.

19.00 utanför Kullander & Kullander. Då blir det en liten rundtur i butiken. Sedan blir det öl på nån pub i närheten..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-06 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Linje 10B verkar vara att föredra.
Hur många tänker åka buss från centralen? Ska vi bestämma en tid att ses där kanske?

jepp, 10b är bäst. Gå av vid Skvadronsgatan och gå en bit uppför gatan, eller gå av vid Fridhemstorget och gå en bit tillbaka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-06 21:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Vad sägs om att dela en taxi, antingen från Lund eller från Centralen Malmö?

/Micke

Taxi från Centralen tar 5 min och kostar 45 kr, så det är ju ett snabbt och billigt sätt att ta sig dit, iaf om man är två som delar kostnaden.

  • Avstängd
  • 2003-10-06 22:15

Skriver bara några ord här så jag blir uppdaterad om PUBEN jag har ett flertal gånger tänkt åka in men det händer alltid något som hindrar mig. Så nu "lyssnar" jag bara och hoppas att jag kommer in till storbyn för att slänga käft med Macfolket.
Skall försöka få med mig några switchare.
Äääh nu går det väl åt fanders igen?

Jag kommer iallafall

Brorsan sköter firman när jag är på "semester" i skåne...

PS: Bollman - om du väljer att redigera en diskussion hamnar den i "post queue" där den måste godkännas återigen innan den kommer tillbaka. Fråga inte varför, men så fungerar det.

Slog ihop båda diskussionerna till en igen.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-07 00:39

Tror inte jag kan vara med på puben. Men checka in affären ska jag däremot göra!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-07 08:17

Var sjutton finns den kön? Jag letade som en gnu!

Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Linje 10B verkar vara att föredra.
Hur många tänker åka buss från centralen? Ska vi bestämma en tid att ses där kanske?

Hmmm. Jag lär komma med något tåg från Lund; vet inte exakt när det rullar in.

Förslag: vi syns utanför huvudingången på centralen, dörrarna som vetter mot Börshuset. Sen delar vi på en taxi (Göran, undertecknad och Nillon => tre personer => bra pris). Förslag på tid: 1840.

Vad sägs?

/Mikael

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 00:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Hmmm. Jag lär komma med något tåg från Lund; vet inte exakt när det rullar in.

Förslag: vi syns utanför huvudingången på centralen, dörrarna som vetter mot Börshuset. Sen delar vi på en taxi (Göran, undertecknad och Nillon => tre personer => bra pris). Förslag på tid: 1840.

Vad sägs?

/Mikael

Ni kan åka för 45:- inom stan

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-10 09:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Hmmm. Jag lär komma med något tåg från Lund; vet inte exakt när det rullar in.

Förslag: vi syns utanför huvudingången på centralen, dörrarna som vetter mot Börshuset. Sen delar vi på en taxi (Göran, undertecknad och Nillon => tre personer => bra pris). Förslag på tid: 1840.

Vad sägs?

/Mikael

Ja, 15 kr är ju inte mycket precis, så jag kan vara med och dela en taxi om vi blir tre stycken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Hmmm. Jag lär komma med något tåg från Lund; vet inte exakt när det rullar in. Sen delar vi på en taxi.

Absolut! Vi kan väl jämföra våra tidtabeller och sedan PIMa varandra för samordning redan från Lunds central.

/Göran

Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Den femtonde är invigningen för inbjudna storkunder. Den sextonde är det öppet för alla, men det är ingen invigning då.

Farsan fick en inbjudan till sitt jobb - betyder det att jag kan komma och snylta tilltugg hos er!!

Bevaka tråden