Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som prövat WebViewer 3.0 i en T610?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade på nätet en liten webläsare i Java som skulle gå att använda i en T610. Läsaren heter WebViewer 3.0 och är framtagen av ett företag som heter Reqwireless

Den gick också lätt att ladda ned via Wap från deras hemsida till telefonen. Läsaren lade sig i folderna Spel & mer (bland andra Java applikationer)

Programmet funkar att köra igång, så till vida att man kommer till ett läge där man kan knappa in en URL som telefonen sedan försökte nå.

Men sedan gick det inte längre - det enda meddelande jag får är Waiting for reply

Finns det någon som pröva programmet och fått det att fungera? Och i så fall, vad gör jag för fel?

Jag testade nu, det funkar kanon. Det enda jag gjorde var att jag laddade ner den från deras wapsida och sen körde igång programmet. Testa att installera om kanske?

Vad har du för operatör? Det stod något kryptiskt någonstans på deras supportsidor att vissa operatörer inte tillät den typen av trafik det var frågan om. Jag kör Vodafone och får det inte att fungera, men jag har visserligen inte lagt ner någon större möda på att lösa problemet.

/Göran

Du har givetvis alla inställningar för WAP och GPRS konfigurerade o klara?

Själv kör jag telia refill med GPRS

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Du har givetvis alla inställningar för WAP och GPRS konfigurerade o klara?

Givetvis! Det var lite meck först när det visade sig att programmet alltid använde den första inställningen i listan för kommunikation. Där låg förstås WAP-inställningen så det blev att flytta runt lite. Annars wappar & gprsar jag både direkt från telefonen och via min Palm nästan dagligen utan problem.

/Göran

Kul att ni får det att fungera. För mig krånglar det fortfarande. Jag har Vodafone och vanligt företagsabbonemang inkl Vodafone live

Hur för man GPRS att hamna först i listan? Som det nu är står Vodafone live först i den lista jag får under under menyn datakonton. Om jag klickar på välj så kan jag bla se att den har CID=1 medan GPRS har CID=2. Gissar jag rätt om det är dessa ordningstal man måste ändra på för att få det i rätt ordning eller är det någon annan meny man måste gå in i. Jag vore väldigt tacksam för enkla anvisningar eftersom jag varken är särskilt datakunnig (det är därför jag skaffat mac - för att slippa sånt strul) eller särskilt kunnig på mobiltelefoner.

Mvh Crister

Citat:

Skrevs ursprungligen av Crister
Hur för man GPRS att hamna först i listan? Som det nu är står Vodafone live först i den lista jag får under under menyn datakonton. Om jag klickar på välj så kan jag bla se att den har CID=1 medan GPRS har CID=2. Gissar jag rätt om det är dessa ordningstal man måste ändra på för att få det i rätt ordning eller är det någon annan meny man måste gå in i. Jag vore väldigt tacksam för enkla anvisningar

Plocka fram listan med datakonton i telefonen, gå sedan in på det första (Vodafone Live i ditt fall) och välj att redigera kontot (eller vad det nu står i menyn, har inte telefonen framför mig...). Sedan tittar du igenom alla inställningarna och skriver upp dem på ett papper. Därefter gör du samma sak med inställningarna för Internet/GPRS. När det är klart går du in på det första datakontot igen och knappar in inställningarna för Internet där och sedan knappar du in Vodafone Live-inställningarna på datakonto nummer två. Smidigt, visst... :rolleyes:
Du kan iofs även radera alla datakonton och sedan beställa nya inställningar via Vodafones hemsida. Beställer du först Internetinställningarna och sedan Vodafone Live-inställningarna borde det bli rätt. Om din telefon är operatörslåst till Vodafone Live är det dock inte säkert att du kan ändra inställningarna.

/Göran

1
Bevaka tråden