Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport som ADSL modem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som testat detta?
Den har ju PPP over Ethernet inställningar precis samma som inställningarna i mitt ADSL modem.

Så jag tänkte det kanse går att köra så. Då kan jag ju sälja ADSL modemet.

Någon som har testat?
Bostream har krånglat i dag så jag orkar inte testa nu är less på nätverksproblem.

Tyvärr kan du glömma den idén direkt. Modemet behövs för att "översätta" signalerna som går över telenätet, liksom det lilla filtret bredvid modemet krävs för att separera tal från datatrafik. Det är något som basstationen inte klarar av.

Möjligen kan du försöka hitta något modem som har inbygd wifi/airport och på så sätt slippa flera prylar, men Apples basstationer har inte den funktionen.

Hepp!
Hittade vad du letade efter.
http://www.dlink.se/products/details.asp?Nr=275

Om den är något att ha vet jag dock inte. Jag har inte heller någon aning om den här funkar med bostreams abonnemang. Den lär troligen inte trivas med Xstream eller Scream.

Okej tack!

Då kan jag fortsätta låta mitt Netgear modem sitta i då. Det har allt utom trådlöst.

Airporten gör sig snygg på väggen.

Ang D-Link så tycker jag att de är bra mycket sämre än Netgears produkter.
Varför?
Jämför admin gränssnitten mellan dem.

Att jobba med Netgear är nästan som att hålla på med Mac. D-link måste sparka sitt heltidsfyllo som designar deras admin gui.

Såja nu fick jag vara lite elak också.

Avskyr också d-link. Min 804:a är rena kräkmedlet och har krävt många timmars slit innan den valde att göra som jag vill -- nästan i alla fall.

1
Bevaka tråden