Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage - syndigt kul

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att göra bildreportage ifrån olika aktuella händelser är jättekul och det är fantastiskt kul att se responsen ifrån medlemmar och besökare ifrån hela världen.

Men det kostar!

Som exempel:

- Bilderna ifrån lanseringen av Macoteket store drog 13GB trafik - ca 600kr på interneträkningen

- Bilderna ifrån AppleExpo i Paris drog 22GB trafik - ca 1100kr att betala.

Två exempel på reportage under September månad, nästan varje månad gör vi ju något uppskattat bildreportage.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-05 15:08

Det blir till att krympa bilderna i både dimension, kB och omfattning för att spara bandbredd då.

Exakt. Troligen kommer vi inte erbjuda lika stora reportage till alla användare utan välja ut ett fåtal bilder "publikt".

Jag fick en snilleblixt, kanske ogenomförbar, men jag säger den i alla fall.
Om man vill se på ett av era bildreportage, skickar man ett sms till ett telefonnummer så dras en summa på abonemanget, du får en kod tillbaka som du knappar in på sidan, och vipps har du tillgång till bildreportaget!
Detta kanske kan finansiera bandbredden?
Problemet är nog att attantagligen tar telia tar ut hutlösa priser på sådana tjänster.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-11 15:02

Sätt bildserven hemma hos någon med 10 mbit privat bredband, det är inte mot reglerna så länge ni inte tar betalt eller lägger upp annonser, (lite gråzone i och med att andra delar är finansierade av annonser...)

vänligen
/P

  • Oregistrerad
  • 2003-10-11 17:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter Esse
Sätt bildserven hemma hos någon med 10 mbit privat bredband
vänligen
/P

Eftersom det är en herrans trafik ett kort tag - varför inte bittorrent?

Vi skulle kunna tänka oss att hosta bild reportagen på en av våra publika servrar.
Kontakta mig via email ifall detta är intressant.

Du har fått ett PM

1
Bevaka tråden