Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac med bildskärmsproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om någon annan haft samma problem som jag har. Min eMac lider av bildskärmsfladder i nedre högra hörn. Det märkliga är att detta ökar avsevärt så fort man sätter igång något, ex vis kopierar, startar programvara etc för att sedan nästan upphöra då ingen aktivitet pågår.

Jag fick tillbaka den igår efter 2 veckor på service, det beklagliga är att problemet kvarstår!. Jag fick beskedet att man "rattat" lite och att jag skulle låta den värma upp ordentligt(!). Efter 3 timmar så kvartsår eländet med fladder. Tyvärr medföljde ingen följesedel så jag vet inte vad teknikern har "rattat" på. Kan väl i sammanhanget passa på och säga att det var en garantireparation hos auktoriserad apple-återförsäljare.

Är det någon här som drabbats av samma fel? eller hört/läst om detta? Jag börjar som ni förstår bli smått desperat. Om du vet något som kan göra min dag mer upplyst, gör ett inlägg, please!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-03 10:46

Tror dett var ett problem med vissa e-mac som är väl känt hos apple och hos återförsäljare...
Tror att det fanns ett garantiprogram på det...

Ta docj ovanstående med en nypa salt för jag VET INTE, utan har bara snappat upp i förbifarten : Att ringa apples support kan ju vara en god ide

Citat:

Jag fick tillbaka den igår efter 2 veckor på service, det beklagliga är att problemet kvarstår!. Jag fick beskedet att man "rattat" lite och att jag skulle låta den värma upp ordentligt(!). Efter 3 timmar så kvartsår eländet med fladder. Tyvärr medföljde ingen följesedel så jag vet inte vad teknikern har "rattat" på. Kan väl i sammanhanget passa på och säga att det var en garantireparation hos auktoriserad apple-återförsäljare.

Jag undrar vad dom har rattat på i så fall. Bildskärmen ställs in på fabrik och det är inget man ändrar på i efterhand. Jag skulle nog byta bilskärm/analogdel direkt.

1
Bevaka tråden