Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ringsignaler T610

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det som jag läst i en "review" på www.mobileburn.com/ att T610 har värdelös mottagning "RF" och att det är låga ringsignaler, jämfört med Samsung eller LG. Det är väldigt viktigt för mej att ringsignalen hörs bra, på min nuvarandeT68i är det omöjligt att höra signalen om jag står utanför min maskin, i hytten går det att höra den "knappt".
Sen det där att det ej går att se på skärmen i solljus låter ju jobbigt.

Men man har ju blivit bortskämd med blåtand och iSync, så man vill ju gärna ha den möjligheten på sin nya lur, motorola V600 eller V500 eller Panasonic X70 kommer dom att gå och synka med Mac tro, eller finns det nån annan lur att rekomendera, USB funkar väl oxå med iSync, om det är SyncML eller hur det är ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 10:54

Det stämmer att ringsignalerna i T610 är låga. Väldigt låga till och med.
Klart irriterande när man knappt hör den.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det stämmer att ringsignalerna i T610 är låga. Väldigt låga till och med.
Klart irriterande när man knappt hör den.

Det finns ju signaler som i alla fall låter högre, på ex. esato.com.
Glöm heller inte vibratorn, den funkar bra tycker jag.;)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det stämmer att ringsignalerna i T610 är låga. Väldigt låga till och med.
Klart irriterande när man knappt hör den.

Om du knappt hör den så provade du kanske inte att ställa ringsignalen på max?
Jag använder "telefon" ring signalen, den som låter som en gammeldags telefon alltså.. jag hör den i det värst folkvimmlet utan problem. Att sedan folk stirrar på när jag tar upp den lilla telefonen ur fickan, det är en annan sak

En sak man kan prova är att inte ha ökande ringsignal. Ökande ringsignal är diskret men vill man höra signalen på max volym på första ringen så avaktivera detta.

Förstår inte alls vad som menas med "hörs knappt";)

Äh, låt oss slippa ringsignaler helt, inför förbud mot ringsignaler och tillåt endast vibration! Tänk vad skönt det skulle vara!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Äh, låt oss slippa ringsignaler helt, inför förbud mot ringsignaler och tillåt endast vibration! Tänk vad skönt det skulle vara!:)

Men tänk så många samtal man hade missat...
såvida man inte går runt i tajta byxor och mobilen i fickan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det stämmer att ringsignalerna i T610 är låga. Väldigt låga till och med.
Klart irriterande när man knappt hör den.

Ett flertal signaler låter högt tycker jag.
T.ex. Digirain, OldPhone, The Lab, Cartoon, m.fl

Man kan också få högre volym på de flesta signaler genom att dubbla spåren i en MIDI-editor.

Sen har man ju alltid de gamla "standard" Ericsson-signalerna (hög, låg, mellan, mix) om man vill ha en riktigt stark ringsignal.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Men tänk så många samtal man missat, såvida man inte går runt i tajta byxor och mobilen i fickan

Driv resonemanget vidare och förbjud löst sittande byxor och tröja vet ja
förbjud ....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 17:04

Ni har rätt, vissa ringsignaler hör man okej, men de bästa (och mest avancerade) låter extremt lågt.

"Trouble hearing your phone ring?

Don't worry,_ many people do!_ Just download the latest version of the Ringtone Converter and you will find a great option - 'Enhance ring tones for loud environments'._ Unique to the Ringtone Converter,_and available in both the Windows and Mac versions of the software, this feature allows you to move any ring tone right into the best,_ and most noticeable range of musical frequencies_ for your phone so you need never miss another call in a busy shopping mall!"

http://www.ringtonesoftware.com/about.html

  • Medlem
  • 2003-10-02 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Sen har man ju alltid de gamla "standard" Ericsson-signalerna (hög, låg, mellan, mix) om man vill ha en riktigt stark ringsignal.

De har inte jag i min T610! VILL HAAAA!!!

*grön av avund*

Ja, vad f-n hände med de normala ringsignalerna? Jag har lånat en t610 under tiden som min t68 är på lagning. Är väl nöjd med allt på 610:an utom just att jag inte kan använda en "normal" ringsignal.

  • Medlem
  • 2003-10-02 10:42

OldPhone är väl det som mest låter som en telefon, men den drar uppmärksamheten till sig lite mer än man alltid har lust med... :rolleyes: De där calypsobitarna och vad det nu är, är ju för barn, varför finns de med öht?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 00:38

Ursäkta att jag är lite sen in i detta topic, men är det möjligt att få lite gammla hedliga ringsignaler till sin T610?

  • Medlem
  • 2003-10-20 01:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Äh, låt oss slippa ringsignaler helt, inför förbud mot ringsignaler och tillåt endast vibration! Tänk vad skönt det skulle vara!

Jag har satt min telefon på "Elshocker" 20 000 V kyssar, dom märker man

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 23:00

Kan nå snitsare snälla fixa den fantastiska "mix"-signalen till t610.

Bussiga..

  • Medlem
  • 2003-10-27 02:24

Mix ??

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 14:48

Visst heter den det? Den stegrande "orginal"-signalen. Den enda som fanns att tillgå på min första telefon Ericsson 318(?).

Finns fö på Timbuktus senaste skiva..

  • Medlem
  • 2005-04-15 22:49

Ingen som har hittat den gamla truddelutten till de nya lurarna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-15 23:01

Testa www.myt610.net

Där finns en del olika ringsignaler, bilder och spel att ladda ner gratis via WAP eller via datorn och bluetooth.

  • Medlem
  • 2005-04-15 23:09

inte den gamla...

1
Bevaka tråden