Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med svcd uppspelning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är osäker om detta blev rätt forum men om något tycker att det är fel så flytta gärna.

Jag har problem med att spela upp svcd filer (bin/cue) som jag hittat. Jag mountar dem i toast och försöker se på dem med lite olika program. VLC använder jag mest. filmerna hackar otroligt mycket. Jag har provar med en massa ändringar i inställningarna men inte lyckats förbättra det. Jag kör en PBG4 1GHz så i princip borde väl inte CPUn vara begränsande. Andra typer av media filer spelar hur bra som helst.

Dessutom är ofta höjd och bredd förhållandena udda. Antingen tilltryckt eller lite utdragna bilder. Jag är nybörjare på detta så alla tips är välkomna.

PP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-02 08:30

Jag har en G4 400 och har inga problem alls ens att läsa direkt från CD i VLC. Mounta inte filen i Toast utan öppna VLC, välj öppna fil, hitta binfilen och tryck öppna. Voila

Edit: VLC 0.6.2

Tack earth,men jag gör precis så?!

Kan det vara 10.2.8 uppdateringen som spökar?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-02 09:42

Hej!

Pröva med att använda GNU VCDtoolsX. Där finns en funktion som extraherar en mpeg fil ur din bin/cue. Använd sedan VCD builder tillsammans med toast för att göra en cd som du kan titta på i de flesta dvd spelare. Eller titta direkt i datorn via VLC.

Infra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-02 09:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av powerplant
Tack earth,men jag gör precis så?!

Kan det vara 10.2.8 uppdateringen som spökar?

Det har knappast med 10.2.8 att göra... Jag har själv uppdaterat och har som sagt inga problem. Du beskrev förut att du först mountade den i Toast, det ska du alltså inte göra. Har du testat olika binfiler? Har du 0.6.2?

tack infra,