Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68 + bluetooth som ljud in?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-01 23:14

En fråga, går det att använda en t68 via bluetooth som ljudingång på en G4 som saknar mikrofon in? Tex som källa för röstchatt via iChat?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-01 23:17

Eh... Har du knarkat du kommer på så späjsade frågor
Tror inte telefonen kan sända ut ljud över bloetooth iofs. Men annars var det ett fräckt exempel på lateralt tänkande

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Tror inte telefonen kan sända ut ljud över bloetooth iofs.

Visst kan den det! Ljud skickas i Bluetooth helt skilt från datatrafik. Det finns, vad jag vet, inga program med den här funktionaliteten men det är fullt möjligt.

Det skulle även vara fullt möjligt att prata mellan två mobiler över Bluetooth i t.ex. två olika rum, helt utan att behöva ringa.

Bluetooth är grymt bra teknik, men det finns ont om tillämpningar än så länge.

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-10-02 00:34

Mmm, knark:p

Oki, så det går i teorin, men inte i verkligheten om jag har förstått det hela rätt? Synd, för annars så vore det väl inte konstigare för telefonen att kommunicera så än med en trådlös handsfree? Skulle vara djäkligt smidigt att ha en vanlig handsfree och sen snacka genom telefonen, någon som känner sig duktig på att programmera?:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
någon som känner sig duktig på att programmera?:D

Jag hade tänkt att leka lite med det... gäller bara att få tid över.. *suck*

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-10-02 04:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag hade tänkt att leka lite med det... gäller bara att få tid över.. *suck*

Ciryon

Det skulle vara fantastiskt!!!
Keep us posted;)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-02 06:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Visst kan den det! Ljud skickas i Bluetooth helt skilt från datatrafik. Ciryon

Jo, hur skulle annars headseten funka
Helt uppenbart jag som käkar knark...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-02 06:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag hade tänkt att leka lite med det... gäller bara att få tid över.. *suck*
Ciryon

Ett 99projekt??
Krävs ju iofs tid för projektledning och hjälpfördelning,men...
Drar gärna strån till stacken

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-02 09:39

Har faktiskt kollat på precis det du försöker göra, anledningen till att det inte blev något från min sida är att Apple inte har implementerat stöd för den Bluetooth-profilen i sin API men gillar man att sitta och hacka på låg nivå kan man ju förstås implementera det själv.

Har jag drömt - eller lästa jag inte att 10.2.8 uppdateringen var inne och rotade i Bluetooth Audio API't ??

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 08:48

Tar upp denna gamla tråden igen... Nu, 1,5 år senare, är det någon som vet om man kan använda macen som ett headset för en BT-telefon? Dvs använda macens mic och högtalare som en högtalartelefon...

Eller i andra ändan, använda ett BT-headset tillsammans med iChat eller ngt?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 08:51
Ursprungligen av torbjorn2000:

Tar upp denna gamla tråden igen... Nu, 1,5 år senare, är det någon som vet om man kan använda macen som ett headset för en BT-telefon? Dvs använda macens mic och högtalare som en högtalartelefon...

Eller i andra ändan, använda ett BT-headset tillsammans med iChat eller ngt?

Headset är det väl många som använder.

Problemet med datorn som headset eller telefonen som ljudport är väl att båda vill vara master...

Men ett BT-headset skall hittas bums.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 08:55
Ursprungligen av Pär:

Headset är det väl många som använder.

Problemet med datorn som headset eller telefonen som ljudport är väl att båda vill vara master...

Men ett BT-headset skall hittas bums.

Aha ok, så då funkar ett BT-headset med t ex iChat eller andra rösttillämpningar?! Koolt! Men det är det andra jag vill åt...

Eller så kanske man helt enkelt ska skaffa ett vanligt bt-headset till telefonen!

citat från apple:
"Or use a Bluetooth headset to talk to your friends and colleagues during an iChat AV session."

källa: http://www.apple.com/bluetooth/

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-02-01 09:28

Till pc finns det ett program fma och då kan man koppla sin sony ericsson telefon med BT och prata via datorns tråd headset och kan även skicka sms via telafonen från datorn.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 11:23

Eftersom jag inte har ett BT-headset, men gärna skulle använda Skype för att ringa till både datorer och fasta telefoner, vill jag låta mobiltelefonen vara "headset" till datorn. Är ni med på vad jag menar? Tyvärr kan jag inte få det attt fungera. Antagligen har inte telefoner den profilen (headsetklient). Jag har testat med Nokia 6230 och SE T630.

Nån som vet om man kan få det att fungera?

1
Bevaka tråden