Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför räknas inte poster i Livsstil, egentligen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-01 21:43

Ja, varför inte?
Jag tycker att Livsstil-forumet är minst lika viktigt som något annat.

Det var många som ville "tona ner" Livsstil eftersom det tog för mycket plats, t.ex. i dagens aktiva. Se trådar som denna.I samband med detta så slutade man även räkna inlägg i Livsstil har jag för mig (eller det var väl egentligen när 99mac bytte forum-program).

Mycket riktigt. I samband med forumbytet kunde vi sluta räkna inlägg i vissa forum. Anledningen är helt enkelt att vi vill slippa "race" där folk postar meningslösa inlägg med det primära syftet att öka antalet inlägg.

/M

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-02 01:37

Det var väl i samma veva som titlarna baserade på antalet inlägg försvann?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-02 08:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Mycket riktigt. I samband med forumbytet kunde vi sluta räkna inlägg i vissa forum. Anledningen är helt enkelt att vi vill slippa "race" där folk postar meningslösa inlägg med det primära syftet att öka antalet inlägg.

/M

Förekom det verkligen sånt?
Låter som en vettig anledning på typ LunarStorm där fjortonåriga smågrabbar vill öka på sin "status", men här?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-02 08:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Det var väl i samma veva som titlarna baserade på antalet inlägg försvann?

Titlarna saknar jag också...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-02 09:02

Jag har ännu inte sett det forum där "postcountrace" och "titlemania" ännu inte har inträffat. Det händer alltid förr eller senare. Tycker personligen att det var ett bra beslut att stänga av funktionen i Livstil. Jag har sett andra forum där man tex har stängt av all visning av posträkning och titlar.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-02 09:10

Hmm, ja, är väl kanske så... alltid är det någon som måste missbruka funktionerna.
För övrigt kanske det bara är bra att jag inte vet hur mycket jag egentligen har skrivit i Livsstil, det skulle nog öka mina antal poster till det dubbla.

Nillon: Klicka bara på "inlägg" så visas alla inlägg du gjort och då ser du totalantalet: 1024 stycken

1
Bevaka tråden