Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leijonet skrämmer upp Macworld.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Macworlds nyhetsarkiv på macworld.se finns nyheter från 1998. Nu heter nyhetsredaktören Andreas Leijon och vi har fått en pratstund.

Efter att Joachim Johansson slutade har det varit snålt med nyheter på Macworlds webbplats. Men sedan den september är det andra bullar.

- Jag har som ambitionen att göra Macworld till Sveriges bästa nyhetskälla för alla Macentusiaster, både på webben och i tidningen.

Andreas har jobbat åt tidningen Mobil som teknikredaktör och även skrivit åt Allt om handdatorer och Allt om digitalfoto. Han har även synts i Svenska Dagbladet och kvällsblaskan Aftonbladet genom tidningen Mobil.

Andreas väntar på sin beställda PowerBook 15-tum och kör i dag bara Mac men har ett förflutet i PC-träsket.

- Jag tror det ger mig en nykter syn på hela branschen och en över lag bredare kompetens. Privat spenderar jag dock mycket tid med att övertyga mina medmänniskor om Macens förträfflighet.

- Arbetet på MacWorld har hittills överträffat mina förväntningar. Det allra roligaste är alla responsiva läsare som är snabba med att ge både ris och ros så fort jag skrivit något. Det uppskattas mycket!

- Bortsett från alla professionella ambitioner är det viktigt att inte glömma bort att det som förenar oss är en passionerad kärleksaffär med Macen och allt vad den står för.

Vi på 99mac tycker det är skönt att en 99mac-medlem har styrt upp Macworlds nyhetsrapportering och önskar honom lycka till på sin nya arbetsplats.

  • Avstängd
  • 2003-09-30 18:28

Jaguar Panther och Leijon bra kombination.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 20:03

lycka till, Lejon!!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 20:32

och macworlds hemsida är fortfarande låst för prenumeranter?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2003-09-30 22:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av macmicke
och macworlds hemsida är fortfarande låst för prenumeranter?

Nä, vi prenumeranter kan numera läsa sidorna...

/P-M

Citat:

Skrevs ursprungligen av macmicke
och macworlds hemsida är fortfarande låst för prenumeranter?

IDG byter prenumerationssystem, och det nya systemet fungerar ännu inte med inloggningen. Det är ett i sammanhanget ganska litet problem, och därför inte särskilt högprioriterat.

Just nu är därför sajten öppen för alla, men det är alltså temporärt. När vi får en fungerande inloggning kommer delar av sajten att låsas igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-01 14:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av grismasken
lycka till, Lejon!!

Tackar, tackar!
Jag hoppas att alla besökare tycker att förändringen är till det bättre...

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-10-01 15:13

Min första macsajt när jag hade switchat (ca 6 år sedan) var MacWorld. Då var den sidan ovärderlig för mig, vilket också ledde till att företaget där jag jobbar började prenumenera på tidningen också (men jag tyckte inte tidningen var lika läsvärd som sajten). Sajten var helt nyhetsbaserad, ren och snygg, tyckte jag. Sedan har den bara försämrats i mitt tycke. Droppen var den att den låstes för mig även om jag var prenumerant genom min arbetsplats, ett tag gick det att se nyhetssidorna om man lyckades ta sig igenom ett ganska komplicerat registreringssystem, men efter en stund slutade det också att fungera och då tröttnade jag helt. När nyheten igår kom att MacWorld fått en ny nyhetsredaktör gick jag in för att kolla och blev mycket positivt överraskad. Det är ta mig tusan bättre än det någonsin varit. Hoppas verkligen att MacWorlds redaktion inser vilket lyft detta kan innebära för tidningen också, tidningen kan behöva det efter flera års dålig kritik. Lycka till Leijon, nu får Macworld en plats igen bland mina bokmärken och en egen tab i Safari.

Nu har ni (MacWorld och Leijon) mycket bra rapportering på webben.

En sak bara:
Jag har väldigt mycket att göra på jobbet och hinner inte kolla varken 99mac eller macworld.se varje dag. På 99mac gör det inte så mycket, man kan ta igen "förlorad tid". När macworld.se "stänger" nyheter som är 1-2 dagar gamla gör det att jag missar nyheterna helt.

Om ovanstående gäller för mig (som ändå måste hålla mig uppdaterad) så hur skall det inte vara för andra något mindre frekventa besökare.

Att nyheterna är "öppna" nu gav mig möjligheten att läsa igenom och se ett mönster av bra skrivna "artiklar", vilket kommer att göra att jag går dit igen (och igen och igen).

Fram för helt öppna nyheter, för alla!
(då har ni alla chanser att bli nr 1 igen)

håller med till fullo! kolla bara på Aftonbladet som är sveriges ledande dagstidning. jag vet inte hur många gånger per dag jag kan gå förbi en dator på jobbet och se någon sitta och läsa någon nyhet på Aftonbladet... och vilken tidning är det dom har köpt när dom kommer tillbaka efter lunchen tror ni?

just det...

/D

1
Bevaka tråden