Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fleno är ny redaktör på 99mac

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag börjar Fleno sin nya tjänst som Redaktör här på 99mac.com.

Namnet Fleno kommer ifrån hans uppväxt i Flen, egentligen heter han Martin och är 25år.

Fleno beskriver sig själv:
Jag kommer ursprungligen ifrån Flen och flyttade till Stockholm när det var dags att börja gymnasiet på Stockholms Musikkonservatorium, "SMK".

Där lades grunden till mitt stora mac-intresse och när jag tog studenten fick jag anställning som IT-tekniker på samma skola.

På SMK jobbade jag i 3.5 år innan jag beslutade mig för att "slå mig fri" och starta eget företag, nämligen Easedrop Music som är mitt musikproduktionsbolag.
I nuläget så försörjer jag mig till 60% som IT-konsult åt ett par skolor och reklambyråer. Resterande 40% ägnas åt musikproduktioner.

När det gäller musik och Mac så är jag väl insatt i de flesta programmen och kringutrustningen.
Jag har även hyfsat bra koll på administrering av mindre nätverk, t.ex skolor och mindre företag.

Däremot så är jag ingen "high-tech" admin, snarare tvärtom. Gillar GUI med aqua-knappar och hatar manualer.

Vi tror att Fleno kommer bli ett trevligt tillskott till vår nystartade webbredaktion - imorgon presenterar vi ytterligare en redaktionsmedlem.

Nu hoppas jag att alla önskar Fleno välkommen som redaktör!

Så länge han håller sig på mattan och inte försöker sticka upp så är det lungt för mig.

Välkommen.

Vet ni om att de har en detektivbyrå i Flen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Vet ni om att de har en detektivbyrå i Flen?

Är det sant? Det visste inte ens jag som är gammal flensbo!

Jag har figurerat på 99mac som medlem i lite mer än ett år och hoppas att jag blir ett tillskott som redaktör.

Om ni har frågor och idéer så går det bra att skicka PM!

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-09-30 13:29

Det är klart killen heter Martin! Det är väl ett krav på 99mac?

Varo hälsad o store Fleno!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 13:35

Helsjysst, Fleno!

Rätt man för jobbet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Är det sant? Det visste inte ens jag som är gammal flensbo!

Jag har figurerat på 99mac som medlem i lite mer än ett år och hoppas att jag blir ett tillskott som redaktör.

Om ni har frågor och idéer så går det bra att skicka PM!

Anitas detektivbyrå heter den. Med sloganen "Litar du på din man? Om inte, ring: (Nåt nummer)"

Såg det nån gång när jag cruisade runt i telefonkatalogen.

Jag finns även på Ichat, med AIM-konto: Flenomannen

  • Avstängd
  • 2003-09-30 15:19

Flen vad är det känt för?

Gör de ost där?:)

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-09-30 16:01

Välkommen broder! Får du problem så är det bara att köra långt in i den djupaste djungeln och ropa högt: FAAANTOOOMEEEN!!! Och kom ihåg: Du hittar aldrig Fantomen. Fantomen hittar dig.

Flen är violstaden!
Dessutom är Flen omnämnt i ett par hitlåtar, t.ex "Violen från Flen" och "Du ringde från Flen".:p

Gissa om jag har hört ost-skämtet ett antal gånger......:rolleyes:

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-09-30 19:52

Ost?! Strut och glass kommer jag att tänka på...

Hur som helst så välkomnar i alla fall jag: Hälleforsnäso Fleno som redaktör och önskar honom all lycka.

Cihan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-30 20:22

Bra val!
Heja Fleno

Cool, kollega.:cool:

För en sån som inte orkar läsa/leta fram FAQ'en; vad gör en redaktör här på 99mac?

är det en försvenskning av moderator?

Redaktörer kan skriva nyheter och skriva tester i testlabbet. Dessutom diskutera i "redaktörer" forumet. Dom kan inte se "medarbetare" forumet.

Medarbetare Som ovan men kommer även åt medarbetareforumet. Har andra ansvarsområden som att kolla medlemsmail, MUG-ambassadör, annonsering, olika events osv.

Moderator Som ovan fast modererar samtliga forum.

Administrator Som ovan fast ansvarar även för administrativa funktioner i admin-gränssnittet.

Kul med tillskott i form av fleno!

Jag får önska dig lycka till Fleno! Du kanske kan testa lite musikgrejor vad det lider eller avhandla något om det?

Jag har planerat in en "G5 2x2 och Logic"-test. Det enda som för tillfället fattas är G5.... men den ska komma snart.

Det skulle vara mycket intresant. Jag antar att Emagic har fart under galosherna vad gäller optimeringar och sådant.

John

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-10-01 20:03

har hört att haile selassie's överste general och "högra hand" numera bor i flen! kände du till det fleno?

(för er som inte vet vem haile selassie var så var han etiopiens kejsare från 1930 och han är rastafarians messias (jah). och för er som inte (gudförbjude) vet vad rastafari är så är den en religiös rörelse som kombinerar bibliskt motiverad fromhet med afrikansk identitetskänsla där etiopien är det hägrande paradiset. till kulten hör även bruk av marijana (ganja, kaya) och oklippt vaxat hår (dread-locks) och rörelsen som har sitt ursprung i jamaica spreds främst genom reggae:n med bob marley som förgrundsgestalt).

  • Avstängd
  • 2003-10-01 20:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jånte
har hört att haile selassie's överste general och "högra hand" numera bor i flen! kände du till det fleno?

(för er som inte vet vem haile selassie var så var han etiopiens kejsare från 1930 och han är rastafarians messias (jah). och för er som inte (gudförbjude) vet vad rastafari är så är den en religiös rörelse som kombinerar bibliskt motiverad fromhet med afrikansk identitetskänsla där etiopien är det hägrande paradiset. till kulten hör även bruk av marijana (ganja, kaya) och oklippt vaxat hår (dread-locks) och rörelsen som har sitt ursprung i jamaica spreds främst genom reggae:n med bob marley som förgrundsgestalt).

Kan det vara Flen i Holland eller Flen i Sydafrika. ?

Det har jag faktiskt inte heller hört....

Men tänk på att det var dryga 10 år sedan jag flyttade (1994). Det kan hända mycket under den tiden. Fast mina föräldrar bor kvar så jag "hänger" i Flen runt storhelgerna. Dessutom borde en sådan grej vara rätt uppmärksamad tycker man.....jag menar, rastafari-kulturen är ju inte liten precis.

1
Bevaka tråden