Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ställ till powebook

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

finns de någon svensk återförsäljare till denna
http://www.macmice.com/iperch.html

tycker den är snyggare än den på macoteket nämligen...........

ett alternativ är ju att tipsa Macoteket om att de ska ta in den i sortimentet.

/M

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 14:11

Den där skulle jag också vilja ha... till min Power-PC...

nu har jag skickat ett mail till Johan på macoteket. vi får väl se.

PS. ingen här som är duktig på att böja plexi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 15:19
Citat:

PS. ingen här som är duktig på att böja plexi

Ring Uri Geller.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 16:24

Möjligt, men om du läste den andra firmans rapport; vilken man kan tro på med tanke på hur prylarna ser ut - så är iCurve "spongy" som en fjäder. Du kan inte skriva på datorns knappar när du använder den. Det _kan du_ med deras lösning. Om du skulle vilja, bara för att...

Å andra sidan kan ju två telefonkataloger funka hyfsat också...

Problemet då de inte har någon svensk dist är att frakten från USA blir hutlöst dyr på sådana här fysiskt stora men billiga produkter. Fraktkostnaden beräknas på volymen...

Senast redigerat 2003-09-28 21:59
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-09-28 17:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Möjligt, men om du läste den andra firmans rapport; vilken man kan tro på med tanke på hur prylarna ser ut - så är iCurve "spongy" som en fjäder. Du kan inte skriva på datorns knappar när du använder den. Det _kan du_ med deras lösning. Om du skulle vilja, bara för att...

Jag har använt tangentbordet på min PowerBook i över en månad, med datorn stående på ett iCurve. Det är _inga-som-helst_ problem!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-30 02:09

En stor del av vitsen med iCurve och även det här stället är väl ändå att man får undan datorn så den blir skärm med externt keyboard och mus? Det plus att man får rätt höjd och vinkel och alltihop.
Det jag funderar över med den här produkten är om den inte är lite dum med sin heltäckande ställyta. iCurve låter ju datorn andas på undersidan och det är inte oviktigt med tanke på att man kan köra datorn ganska mycket hårdare än vanligt utan att fläkten går igång. Håller med om att den är snyggare men iCurve är ju inte heller direkt ful!

så sant....

ergonomin är det viktiga. det blir nog iCurve såsmåningom. (eller om man gör en variant själv i metall)

PS. jag sa väl aldrig att iCurve var ful heller?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-30 08:06

Jag har beställ den här sedan mitt icurve ställ gått av! Dock var det mitt eget fel då jag ville böja ena armen lätt för att det var snett och då gick det av, har gjort det tidigare men antar att jag tog i lite för hårt denna gång:( Men det nya stället tycker jag är snyggare och verkar robustare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Jag har beställ den här sedan mitt icurve ställ gått av! Dock var det mitt eget fel då jag ville böja ena armen lätt för att det var snett och då gick det av, har gjort det tidigare men antar att jag tog i lite för hårt denna gång:( Men det nya stället tycker jag är snyggare och verkar robustare.

jo visst verkar det robust.
men jag tycker nog det var lite dyrt egentligen, med frakt och den biten. då hade jag hellre tagit iPerch.

smaksak det där.

vad tyckte du om icurve då. var det olika nivåer på "armarna" eller varför böjde du på dom

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-30 08:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
jo visst verkar det robust.
men jag tycker nog det var lite dyrt egentligen, med frakt och den biten. då hade jag hellre tagit iPerch.

smaksak det där.

vad tyckte du om icurve då. var det olika nivåer på "armarna" eller varför böjde du på dom

Icurve var helt ok, armarna var bra till en början men sedan blev den ena lägre och som sagt har fungerat tidigare att försiktigt böja dem..Dock så har jag inte använt tangentbordet på pb:n när den stått på stället utan har använt ett externt, kan misstänkta att det är lite mjukt annars.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Icurve var helt ok, armarna var bra till en början men sedan blev den ena lägre och som sagt har fungerat tidigare att försiktigt böja dem..Dock så har jag inte använt tangentbordet på pb:n när den stått på stället utan har använt ett externt, kan misstänkta att det är lite mjukt annars.

jo jag tänker också ha externt tangentbord. men man blir ju lite tveksam på kvaliten när du säger att den ena blev lägre efter ett tag. visst går det böja, men det känns ju inte "rätt"

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-30 08:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av LongSunnyDay
jo jag tänker också ha externt tangentbord. men man blir ju lite tveksam på kvaliten när du säger att den ena blev lägre efter ett tag. visst går det böja, men det känns ju inte "rätt"

Helt sant, men det finns ju som sagt en hel del andra att välja på..Ett i metall kan ju kännas stabilare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Helt sant, men det finns ju som sagt en hel del andra att välja på..Ett i metall kan ju kännas stabilare.

jo det är ju klart stabilare med en metallvariant....:rolleyes:

....men 3/8 tum plexi (iPerch) är nog också stabil. (Vad "kåt" jag verkar på den produkten) det är typ 1cm va, 3/8 tum alltså?

vi får se hur det blir..........

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-07 11:04

Idag kom det ett litet paket från FedEx..Och nu står pb:n på ett Gbreeze ställ. Grymt snygg och matchar pb perfekt med samma färg i metallen (något ljusare). Ska ta några bilder så fort jag hinner.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-07 17:09

Lite bilder, klicka här

Robban,

Snyggt. Och funktionellt vad det verkar. Tack för bilderna.

Men tog det verkligen över en månad att få det skickat?!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-07 20:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Robban,

Snyggt. Och funktionellt vad det verkar. Tack för bilderna.

Men tog det verkligen över en månad att få det skickat?!

Nä det tog ca 10 dgr men när beställningen gjordes så var det restat..Men nu är det här och det var värt all väntan.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 22:19

Robban, det som imponerade mest på mig var din externa display - klart sober. Vad är det för make & model, är du nöjd med den osv?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-07 23:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Robban, det som imponerade mest på mig var din externa display - klart sober. Vad är det för make & model, är du nöjd med den osv?

Den är av märket acer, länk här Var egentligen ute efter en samsung efter att ha läst här på forumet men hittade denna när jag var på mediamarkt här i Belgien (kedja med lägsta priserna) mitt krav var att jag ville ha både vga och dvi ingång och denna hade det till ett pris av ca 6700kr med gällande euro kurs vilket jag tyckte var helt ok och framförallt då jag inte lyckades få bra bild med min 15 hercules tft..Är mycket nöjd med denna skärm, och precis som du sa så är den sober och det var ett krav så att den matchar pb:n och Gbreezern bra:)

1
Bevaka tråden