Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

It's in the game! (eller: vad ska jag köpa till min AlBook 1.25Ghz?)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 18:33

Ok, jag tänkte ni skulle få ge en topp-5-lista på de senaste & coolaste spelen som snurrar bäst på min kommande Powerbook 1.25 Ghz. Jag var en grym (läs: obskyrt nattugglespelande UT-farbror) för typ 2 år sedan, men har sedan dess mest lattjat med Ambrosia Softwares småspel vid tillfällen.

Nu väntar jag bara på att min nya PB med grymmegrafikkortet skall komma, å sedan måste man ju testa prestandan.

Så, vad är det som gäller avseende cool graffa, spelglädje och totalbetyg på just min nya PB? Jag gillar FPS-lir, men även strategispel i stil med Warcraft/Starcraft (som jag senast testade på min Lombard). Har en kartong ospelad Riven i bokhyllan (konstigt va?), och det kanske man ska testa också... men som sagt - gärna tips på spel där ATI-kortet får gny ordentligt.

Yeah.

Neverwinter Nights, utan tvekan. Halo...

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-19 05:13

1: q3
2. tiger woods 2003

tveklöst mina två favoritspel

- tiger woods 2003
- Nascar 2003
- age of empire gold ed
- förhandsboka Halo
- q3/ Urban terror

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
1: q3
2. tiger woods 2003

tveklöst mina två favoritspel

Vilken blandning. Quake Golf vore kanske nåt för dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-19 12:45

Fint. Jag tackar för de hittills inkomna tipsen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Vilken blandning. Quake Golf vore kanske nåt för dig

Jag har iofs bara haft tassarna på en analog golfklubba en gång i livet än så länge, men jag älskade å andra sidan Leaderboard på min gamla C64. Är bara 'Tiger Woods 2003' fylld av spelglädje & skön grafik så kommer jag säkert att införskaffa det.

Och Quake får man kanske kolla på igen. Och UT2003.. bara nu inte datorn säckar ihop av prestandakraven på hårdvaran.

Riven kan man bara köra i OS9 tyärr. Bara så du vet. Håll tummarna för att UrU kommer till Macen. Det är "next installment in the series"

Tiger Woods PGA Tour 2003 är kanonkul.

Unreal Tournament 2003 kräver en hel del maskin så det kommer du säkert vilja testa!

Ciryon

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-27 18:07

Alla Clancy spel är ju grymme!
Ghost Recon +alla xtra grejs
Splinter Cell, Osv....
Något gamla spel, men hittilis har jag fått köra minimalt med graffa på min QS733/640MB/GF2MX32... Så på en ny PB kan man ju kanske få lite bättre graffa. Jag hoppas att min kommande 15"PBCombo fixar det iaf.
Dessa spel kräver lite tålamod och tanke-arbete i jmf me q3 o andra kuta-skjuta spel som endast är hjärndödande

  • Medlem
  • 2003-09-27 18:44

Ghost Recon helt klart

Goa mods finns här:
http://dynamic.gamespy.com/~damnr6/macmods/index.shtml

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-28 15:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dei
Ghost Recon helt klart

Goa mods finns här:
http://dynamic.gamespy.com/~damnr6/macmods/index.shtml

Yess! Mitt GR-spelande fick nytändning. Hej då skolarbete typ...

  • Medlem
  • 2003-09-29 00:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
Yess! Mitt GR-spelande fick nytändning. Hej då skolarbete typ...

Vassego, kul att jag kunde hjälpa till!
Skapade en tråd under spel om Ghost Recon mods med lite mer adresser på så kika gärna där och lägg till lite mer om någon vet något kul till detta toppenspel!

och ja....prata inte om skola och GR:D

Neverwinter Nights helt klart!!! Det slukar upp ALL min tid. Kör expansionen Shadows of Undrentide nu, som går att installera om man joxar lite. Har aldrig spelat nåt bättre.

Då har jag inte ens spelat online.

1
Bevaka tråden