Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport extreme uppdatering (basstation)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 13:31

Finns här 5.1.3 Någon som gjort den? Varför hittar jag inte den vi programuppdatering?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 13:45

Nej det har du rätt i!
Jag hittar det inte heller

Ok men någon som testat den?
Hoppas verkligen att apple har fått programvaran att funka nu så att inte airporten kopplar ner hela tiden...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 13:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Nej det har du rätt i!
Jag hittar det inte heller

Ok men någon som testat den?
Hoppas verkligen att apple har fått programvaran att funka nu så att inte airporten kopplar ner hela tiden...

Håller med, vill inte vara försökskanin nu sedan förra uppdateringen orsakat så mycket problem, dock så fungerar min pb 12 utan problem efter 10.2.8 uppdateringen. Faktum är att sedan jag ryckte strömkabeln till mitt modem för bredbandet så har jag inte haft några som helst problem med att datorn tappar kontakten med basstationen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Finns här 5.1.3 Någon som gjort den? Varför hittar jag inte den vi programuppdatering?

Förmodligen kommer den inte dyka upp i programuppdatering eftersom det inte är någon uppdatering av programvaran i MacOS X utan endast en uppdatering av Airport.
[list="1"]
[*]Ladda ner filen
[*]Starta "Airport Administratörsverktyg"
[*]Välj din Airport och klicka på "Ställ in"
[*]Klicka på "Överför" och välj sedan den nedladdade filen
[*]Airport startar om
[/list=1]
Eftersom jag fortfarande väntar på ADSL kör jag via modem och jag tyckte att den kopplade upp mycket snabbare. Andra förbättringar har jag inte märkt ännu, men det skall tydligen gå fortare att skriva ut.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 13:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av morgan_a
Förmodligen kommer den inte dyka upp i programuppdatering eftersom det inte är någon uppdatering av programvaran i MacOS X utan endast en uppdatering av Airport.
[list="1"]
[*]Ladda ner filen
[*]Starta "Airport Administratörsverktyg"
[*]Välj din Airport och klicka på "Ställ in"
[*]Klicka på "Överför" och välj sedan den nedladdade filen
[*]Airport startar om
[/list=1]
Eftersom jag fortfarande väntar på ADSL kör jag via modem och jag tyckte att den kopplade upp mycket snabbare. Andra förbättringar har jag inte märkt ännu, men det skall tydligen gå fortare att skriva ut.

Ok låter ju bra, lika bra att slänga in den då:)

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 14:04

"Håller med, vill inte vara försökskanin nu sedan förra uppdateringen orsakat så mycket problem, dock så fungerar min pb 12 utan problem efter 10.2.8 uppdateringen. Faktum är att sedan jag ryckte strömkabeln till mitt modem för bredbandet så har jag inte haft några som helst problem med att datorn tappar kontakten med basstationen."

Kul Robban! Jag har oxå märkt att min basstation inte tappar kontakten lika ofta efter uppdateringen. Tänkte att det bara var något önskte tänkade eller att jag hade tur.
Men nu bevisar du att jag inte drömt

Hur är din Pb 12"?
En underbar maskin eller hur! jag har en själv.
Sitter dock och väntar på nya pb 15" ska bli skönt med en lite störe skärm.
Men som bärbar finns det inget som slår den här inte!!!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 14:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
"Håller med, vill inte vara försökskanin nu sedan förra uppdateringen orsakat så mycket problem, dock så fungerar min pb 12 utan problem efter 10.2.8 uppdateringen. Faktum är att sedan jag ryckte strömkabeln till mitt modem för bredbandet så har jag inte haft några som helst problem med att datorn tappar kontakten med basstationen."

Kul Robban! Jag har oxå märkt att min basstation inte tappar kontakten lika ofta efter uppdateringen. Tänkte att det bara var något önskte tänkade eller att jag hade tur.
Men nu bevisar du att jag inte drömt

Hur är din Pb 12"?
En underbar maskin eller hur! jag har en själv.
Sitter dock och väntar på nya pb 15" ska bli skönt med en lite störe skärm.
Men som bärbar finns det inget som slår den här inte!!!

Sådär då har jag också gjort uppdateringen och det fungerar kanon:) Jag är supernöjd med pb 12:an, visst blir man sugen på den uppdaterade..Kör med extern skärm när jag är hemma så jag lider inte av den lilla skärmen som jag förövrigt tycker fungerar riktigt bra när man är "on the move". Det jag är lite sugen på är 1Gb modulen, tyvärr fortfarande lite dyr.. Se här 1GB

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 14:30

Ok Men vad kostar den där?
Förmodligen hur mycket som helst!!
Men men den där för man bara 1gb? Alltså förstå mig rätt 1gb är inte dåligt men känns väl kanske lite lustigt när man uppdaterat till 640 för X antal $ och sen ska man uppdatera till 1gm och får då betala hudlösa XX antal $.

Ja jag håller med dig om ett den nya pb har mycket fint oxå. Men det var inte som jag kände att jag absolut måste ha!
Därimot så funderade jag ett tag på att köpa mig en G5 men jag strunar i det och köper mig en Pb15" för jag vill ha mina datorer on the go!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 18:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Ok Men vad kostar den där?
Förmodligen hur mycket som helst!!
Men men den där för man bara 1gb? Alltså förstå mig rätt 1gb är inte dåligt men känns väl kanske lite lustigt när man uppdaterat till 640 för X antal $ och sen ska man uppdatera till 1gm och får då betala hudlösa XX antal $.

Ja jag håller med dig om ett den nya pb har mycket fint oxå. Men det var inte som jag kände att jag absolut måste ha!
Därimot så funderade jag ett tag på att köpa mig en G5 men jag strunar i det och köper mig en Pb15" för jag vill ha mina datorer on the go!

Dator "on the go" ar det som galler for mig med, har funderat lite pa G5 men inser att jag inte har behov av en sadan dator. Da vantar jag hellre pa en G5 powerbook. Undra hur stor prestandaskillnad det skulle bli om man la till 1gb minne till pb:n? Nagon som vet eller tror sig veta?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 20:53

Ja precis "on the go" är det nya så är helt klart. Jag tycker desutom att apple har en mycket kompitent linje va just "on the go" maskiner.

Jag håller med dig helt Robban känner oxå att jag absolut inte behöver någon G5:a i skrivande stund! nej jag väntar till som kommer i Pb.a!

Men iofs tillbaka till ämnet, hur är det nu har någon märkt någon skillnad sedan dom uppdaterat? och isåfall vad är fördelanra och nackdelarna (hoppas dock att det inte finns några nackdelar) med att uppdatera just nu.
Somjag nämt tidigare och det är att jag hoppas verkligen att apple har fått bukt på uptimen!!!!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 22:17

Till ämnet, för mig fungerar det riktigt bra så här långt, har varit och jobbat idag och normalt när jag tidigare varit borta en dag och datorn gått ner i vila så har uppkopplingen fungerat lite si och så när man är tillbaks men nu efter uppdateringen har jag hittills inga problem:D

  • Oregistrerad
  • 2003-09-27 22:23

Är det så? Nice Men jag fick ett tips om att ställa ner DCHP oxå förut hade jag den på 20 dagar nu har jag ställt ner den till 10 min vi får väl se vad som händer med den saken!
Hoppas dock att det funkar bra!!!! är verkkligen så less på att det inte funkar.

För den delen du kanske har ett bra svar på en fråga!
Jag har nämligen en win-server som jag brukar koppla mig imot.
Ja iaf så är det så att jag montar disken från den på macen och det har alltid funkat jätte bra med min 15" tibook men nu helt plötlisgt funkar det inte längre!
Från 12" funkar det super bra men inte från 15" alltså jag har kollat och det är exakt samma inställningar på bägge maskinerna.
Hoppas att du eller någon annan har något bra svar till varför det inte funkar och hur jag ska göra för att fixa till det hela!!!!!!!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-09-27 22:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Är det så? Nice Men jag fick ett tips om att ställa ner DCHP oxå förut hade jag den på 20 dagar nu har jag ställt ner den till 10 min vi får väl se vad som händer med den saken!
Hoppas dock att det funkar bra!!!! är verkkligen så less på att det inte funkar.

För den delen du kanske har ett bra svar på en fråga!
Jag har nämligen en win-server som jag brukar koppla mig imot.
Ja iaf så är det så att jag montar disken från den på macen och det har alltid funkat jätte bra med min 15" tibook men nu helt plötlisgt funkar det inte längre!
Från 12" funkar det super bra men inte från 15" alltså jag har kollat och det är exakt samma inställningar på bägge maskinerna.
Hoppas att du eller någon annan har något bra svar till varför det inte funkar och hur jag ska göra för att fixa till det hela!!!!!!!

Tyvärr inget svar..:(

  • Medlem
  • 2003-09-28 11:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Till ämnet, för mig fungerar det riktigt bra så här långt, har varit och jobbat idag och normalt när jag tidigare varit borta en dag och datorn gått ner i vila så har uppkopplingen fungerat lite si och så när man är tillbaks men nu efter uppdateringen har jag hittills inga problem:D

Detta problem har jag aldrig tidigare upplevt, förrän nu med 5.1.3. Om man stänger locket och väcker den igen brukar det dock lösa sig. Irriterande.

1
Bevaka tråden