Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siemens S55 - bra köp, eller?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-08-30 21:33

Har läst lite om S55 här på forumet och andra ställen och blivit sugen på att slå till. Undrar bara om ni som nu haft telefonen ett tag och fått tillfälle att testa rejält fortfarande är nöjda och kan rekommendera den? Jag använder en Powerbook G4 12" och räknar med att telefonen och datorn ska bli riktiga blåtandskompisar och umgås en hel del. Kommer de att trivas tillsammans och kommer jag att trivas med telefonen? Datorn är jag redan kompis med!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-09-07 14:10

"Meningen ligger i väntan", var det en poet som skrev. Det kanske är fler telefonägare som känner till denne poet eftersom ingen svarar... :rolleyes:

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-09-07 14:57

Jag har haft en S55 men lur knapparna suger stenhårt de andra tangenterna är inte så mkt bättre de heller.

I övrigt är det en nice telefon men T68an ligger i dagsläget lägre i pris och känns som en bättre telefon.

Beroende lite vad man är vad vid för telefoner innan så är Siemens lite annorlunda de har oftast de flesta "bekräfta" valen på vänster knappen till skillnad mot ex Nokia där de ligger på höger sida.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 16:05

Eftersom du kör mac (antar jag) så skulle jag satsa på en t68 om du vill komma undan billigt, eller en t610. De har förutom isync även prima stöd för Clicker.

jag har haft en t68i men föredrar tveklöst s55. funktionsmässigt är de väl ungefär jämbördiga, men Ericssons gränssnitt är mycket yxigare och desssutom är den t68 seg som sirap, på gränsen till oanvändbar (en uppfattning som också delas av alla jag känner som har en)

Däremot så har Ericsson superbra tal- och standby-tid, samt att du kan köra Salling clicker. iSync funkar däremot också utmärkt på s55

knapparna på siemens är som sagt inget vidare, men Ericssons är också rätt dåliga, bara snäppet bättre.

Jag röstar på s55

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-09-07 21:49

Stort tack för era åsikter! En S55 är beställd. Jag återkommer med en liten utvärdering.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-09-18 12:15

Så kom den till slut S 55:an. Efter ung. ett dygns användning så måste jag säga att jag är riktigt positivt överraskad. Knappsatsen är helt OK tycker jag. Förstår inte riktigt kritiken gällande detta. Telefonen känns gedigen och inte så "knarrande plastig" som en del nyare telefoner gör. Smidig storlek är det också. På gränsen till för liten men bara på gränsen!

Bluetooth är ju en fantastisk sak! Har aldrig upplevt det live tidigare men jag är helt såld! Synkningen mellan datorn (PB 12") och telefonen fungerar klockrent så här långt. Det enda jag inte fått att fungera ännu är uppkopplingen mot internet med telefonen som modem. I nätverksinställningarna för bluetooth ska man välja bluetoothmodem men i listan hittar jag inget som passar in på telefonen. Vad ska man välja där? Någon som vet?

En trevlig telefon som sagt och inte så fasligt dyr heller. Var god köp!

PS Täckningen i Dödskallegrottan är väl inte alltid den bästa men det är ju inte telefonens fel... DS

Vart beställde du den? Hittar nästan bara ställen där kameran ingår, och den vill jag inte ha.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-09-28 00:28

Nej, vad ska man med kamera till? Först beställde jag telefonen på www.katshing.se men när det blev leveransförseningar hos dem så ändrade jag till www.inwarehouse.se. Det blev någon hundralapp extra men det var det värt. Jag är fortfarande mycket nöjd.

1
Bevaka tråden