Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Topplista för kunskapsproven

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ett gäng medlemmar på 99mac som verkligen förtjänar titeln "Guru" eftersom dom har så goda kunskaper inom spridda kunskapskategorier. Jag talar om topplistan för 99mac:s kunskapsprov som nu innehåller inte färre än 1363 personer.

Bland topp tio finner vi flera kända 99mac-profiler med Tsz i topp. Medarbetarna Glemme och Marcus Holmer finns där liksom Jonas Mellander ifrån About Communication och Ronny Isaksson, tekniker på Lan-Master.

Om du inte gjort alla kunskapsprov rekommenderar vi dig att klicka på fliken "kunskapsprov" ovan till höger redan idag och börja testa dina kunskaper - precis som så många andra Macanvändare gjort.

Här är hela listan:
http://99mac.com/sql/topplista.php

Senast redigerat 2003-09-29 12:57

WOW! Jag kvalar in på topp 100!! (#98)

Om jag sedan hade låtit bli Airport-testet så hade jag legat _avsevärt_ mycket högre:p

Anders

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-26 09:13

Skit! 101...

Skulle man inte kunna få en titel efter hur bra det har gått på kunskapsproven. Min 47e plats borde ju räcka till titeln "halvhyfsad".

  • Oregistrerad
  • 2003-09-26 10:46

Tilläggas ska ju att man måste kolla på hur många test man gjort också. Så faktum är att jag är ganska nöjd med min 196 plats på bara 5 prov. Men jag ser mig ju själv som en riktig GURU också!

Delad 5:e-plats!

Åtminstone bland dem som likt undertecknad bara har gjort 8 prov...

Jag tror jag har frågast det tidigare och jag vet inte om det är löst, men finns det något enkelt sätt att se sina resultat på samtliga prov. Detta för att lite snabbt kunna se dels vilka prov man inte har gjort och dels inom vilka områden man behöver göra något åt sina kunskaper för att klättra mot gurutoppen...

/Göran, #82 i totalssammanställningen

  • Medlem
  • 2003-09-26 13:56

Damn, jag har ju bara gjort 8 prov av 10, vilket har inneburit att jag har halkat ner till plats 63

vilka prov har jag ogjorda?

  • Medlem
  • 2003-09-26 14:14

sådär, då var det fixat... plats nr 15, gjorde bort mig rejält på Airporttestet... Borde ha varit nykter bättre lycka nästa gång

Plats 32. Gjorde också bort mig på Airport-testet. Nykter var jag, får väl skylla på tillfällig teflonhjärna eller nåt.

Då var man uppe på top 10... (Nr 10 iofs)

Hade missat att Symantec tävlingen var ett prov som räknades.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-27 00:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Då var man uppe på top 10... (Nr 10 iofs)

Hade missat att Symantec tävlingen var ett prov som räknades.

Där åkte man ut från tio-i-topp

  • Oregistrerad
  • 2003-09-28 14:52

Några pinsamma test senare ligger man på 42:a plats efter 9 prov. Sen är ju bara frågan vad det är för prov jag missat...?

Men jag kvalar ju numer in bland de 50 bästa vilket jag klart nöjd med. Sen kan man ju bara erkänna att det finns ju saker man skulle kunna bli bättre på...

/Albert

Plats 95! Wow, då slipper jag skämmas iallafall...

*phew*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-28 18:09

Plats 35. 76 poäng. 10 prov gjorda.

Inget fusk. Jag svarade inom 10 sekunder på alla frågor. Eller skulle man inte det. ?
Jag trodde att man automatiskt blev diskad på just den frågan som man inte besvarade inom 10 sekunder eller hur ligger det till med det björnström , jag tyckte jag läste om det i reglerna eller har jag stressat fram svaren i onödan ???????????????????????? ?

Annars kan man ju fuska och surfa iväg och leta upp svaren i godan tid för att hamna på 10 i topp.. Då är det ju inte skoj längre.. Då är det ju slick ..i r.......listan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-30 14:04

Delad 8:e plats på 86 poäng!

Femton år som Mac-fan(atiker) har satt sina spår. Kanske t o m hade blivit bättre resultat om jag nånsin ägt en iPod eller kört AirPort

Till CUBEIS:

Det var 2 min total per prov, inte 10 s per fråga. Du får själv välja hur du använder din tid...

Hursomhelst, att man inte fuskar med något sånt här är väl självklart, eller?

1
Bevaka tråden