Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 vs Pc

Tråden skapades och har fått 164 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är G5:an inte bättre än så här mot P4??

Skitsnack från Apple (Igen då)
Världens snabbaste persondator..
Världens längsta leveranstider vill jag lägga till också

http://www.go-l.com/desktops/machl38/processor/index.htm

Hmm...

  • Medlem
  • 2003-09-24 13:08

Du... det där företaget är bluff.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Du... det där företaget är bluff.

Jasså?

Då kanske man skall avvakta med skärmarna också då:(

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 13:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Är G5:an inte bättre än så här mot P4??

Jodå...

  • Medlem
  • 2003-09-24 13:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Jasså?

Då kanske man skall avvakta med skärmarna också då:(

Ja det är nog en bra idé, ifall du inte vill inte vill stödja kreativt Nigerianskt nyföretagande.

Jag vet inte säkert, men allt på siten säger bluff, bluff, bluff.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 13:39

Tusan!
Jag som trodde det var warez undet technology\w-z
Ack vad jag sket mig...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-09-24 13:45

Undrar vart de har hämtat inspiration...
http://www.go-l.com/laptops/hollywood/features/index.htm

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-24 13:59

The fine print:

Citat:

The Pentium 4 HT 3.8GHz has a floating-point performance 1.8_times faster than an AMD_Athlon 3200+, and over 1.9 times faster than a single-processor Power Mac G5 2.0GHz CPU.

The Pentium 4 HT_3.8GHz's Integer Performance is equally impressive; about 50% times faster than an_AMD 3200+ and almost 100% times faster than a single-processor Power Mac G5 2.0GHz

Single-processor G5 2.0 GHz!!! Det var en modell man missat!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 14:11

Verkligen skum sajt... den är aldeles för bra gjord för att vara bluff tycker man... den har ju tom en fungerande web-shop! Vem lägger ner så mycket krut på en bluff? Men jag kan hålla med om att testerna mot G5:an verkar konstiga... jag har läst ett flertal tester där G5:an är på just samma nivå som de senaste P4:orna... inte snabbare, som Apple påstår, men i samma nivå.

  • Medlem
  • 2003-09-24 14:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ktulu
Verkligen skum sajt... den är aldeles för bra gjord för att vara bluff tycker man... den har ju tom en fungerande web-shop! Vem lägger ner så mycket krut på en bluff?

För att tjäna pengar? Det räcker ju med att en person sätter in pengar för att siten ska ha lönat sig.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 14:23

Ok... sant

Jag håller med. Sajten är mystiskt lik Apple's sajt.

Tycket inte sajten är professionel och trovärdig för den delen. Kolla bara på nyhetssidan hur struligt mycket text det är. Inte en ända radbrytning!

Luktar fisk.

Det borde ju vara förbjudet med sånt här!

Tror inte jag beställer någon skärm därifrån!
Att de orkar lägga ner energi, men det är väl som ni säger de räcker att 1 person beställer så har de fått in pengarna.

Allting ser så proffsigt ut, jag mailade sajten till min polare som är orginalere & AD det första han sa om skärmarna var att de ser ut som montagebilder bara.

De verkar ju för bra allting på den sidan för att vara sant.

  • Medlem
  • 2003-09-24 14:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Det borde ju vara förbjudet med sånt här!

He, he... det är det, men kriminella människor har en besvärande ovana att strunta i lagen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
He, he... det är det, men kriminella människor har en besvärande ovana att strunta i lagen.

Ja visst är det jobbigt, va, när dom gör det?

Läxa 1: Tro inte på allt du ser.

Läxa 2: När det ser ut att vara för bra för att vara sant så är det oftast just det.

sedan kostar deras datorer mellan CA 40000 -75000 Kr för en dator! nä det tror jag inte!
Det är mycket som är skumt på den sidan ang datordelarna!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 15:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Läxa 2: När det ser ut att vara för bra för att vara sant så är det oftast just det.

Aha...
A clue to why Win has such an market share : Coz XP aint to good to be true

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
The fine print:

Single-processor G5 2.0 GHz!!! Det var en modell man missat!!!

Kolla på apples egen site: http://www.apple.com/powermac/performance/

Sedan kan du ju alltid själv jämföra med resultaten på http://www.spec.org så får du se att det är ganska många datorer som piskar G5an. Sedan kan man ju alltid diskutera hur mycket benchmarks egentligen betyder och hur korrekta de är in absurdum. Ska dock bli mycket intressant att se om IBMs kompilator för G5an kommer användas i någon större utsträckning. Den ska tydligen generera bra mycket snabbare kod.

Men är sidan verkligen bluff? Macworld har ju skärmarna som nyhet!?

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200309/23/20030923120132_MW386/20030923120132_MW386.dbp.asp

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 18:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Falkenberg
Ska dock bli mycket intressant att se om IBMs kompilator för G5an kommer användas i någon större utsträckning. Den ska tydligen generera bra mycket snabbare kod.

Jo, för intel finns det ju kompilatorer som presterar otroligt i olika "marks", och amd har väl ganska bra siffror med dom åxo...
Fast hur många sitter och kör "marks" hemma / på jobbet??? Så relevansen är väl hur en "marks app" skulle gå

  • Medlem
  • 2003-09-24 18:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Samuel J
Men är sidan verkligen bluff? Macworld har ju skärmarna som nyhet!?

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200309/23/20030923120132_MW386/20030923120132_MW386.dbp.asp

Min gissning är att det är bluff, ja. Om jag har fel, så är det väldigt konstiga produkter de säljer. Kolla siten. Allt är konstigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 19:16

Visst är sajten konstig. Flera av länkarna överst pekar fel. De långa styckena är mycket svårlästa. Oproffsigt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
The fine print:

Single-processor G5 2.0 GHz!!! Det var en modell man missat!!!

Yeah, för att inte också nämna den lilla detaljen att Intel inte har någon modell som heter Pentium 4 HT med 3.8GHz klockfrekvens, överklockning av återförsäljare och OEM tillverkare är strängt förbjudet av Intel (att privatpersoner gör det är en annan sak) , siten är ren bluff från början till slut...

  • Medlem
  • 2003-09-25 02:24

Namnet GOL verkar ha en lös koppling till mail frauds, sk kallade Nigeriabrev. Exakt vad har jag inte orkat luska reda på vad det är.

Well, Liebermann Inc. påstår att dom är verkliga:

After Liebermann Inc. announced that it was releasing the Grand Canyon Professional Desktop Monitors Series in 76-inch, 81-inch and 92-inch sizes, MacCentral readers decried the company and its Web site as fakes, parodies and/or filled with anti-Mac sentiments. However, Lisa Ciesniewski, Liebermann's PR manager, claims none of these assertions are true.

Läs hela artikeln hos MacCentral:
Liebermann Inc.: we're for real

  • Medlem
  • 2003-09-25 15:45

Jahadu... Jag tror på det, när jag sitter framför en dator med PuRam™(?!) och 3.8Ghz Pentium... Ett företag som startades för några månader sedan lanserar datorer med rymdteknologi, och ett flummigt stenkoncept helt frånkopplat resten av företaget. Det är askonstigt. Att de bara säljer trippel eller fippelskärmar är nästan rekordmärkligt.

Ja, ja...

Lisa verkar för övrigt vara hästtränare.

http://www.socalequine.com/atraining/los_angeles.htm

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-25 17:08

Och nu är deras hemsida nere!

Kolla hur grafen på deras sida ser ut nu jämfört med den som postades i första inlägget! Nu är det inte längre en Dual G5 som har 800-posten utan en Intel P4 på 2 GHz. Har mycket svårt att tro att de båda maskinerna av en slump skulle prestera EXAKT lika mycket.

I övrigt så har deras egna testsiffror på ett magiskt sätt ökat. "Ooj, när vi körde benchmarktestet en andra gång fick vi bättre prestanda!" Eller vad? :rolleyes:

En sak till... får man verkligen använda en modifierad Mac OS-logo som man gjort på denna sida?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-26 00:55

Den här bisarra frågan kommer från en spalt i Wall Street Journal jag hittade via Apple.com.

Citat:

Q: When will the 64-bit G5 processor Apple recently introduced be available for Windows-based personal computers? I understand it is the start of a whole new wave of faster computers, but I want to stick with Windows.

A: The G5 processor is made by IBM for Apple, and was developed jointly and tailored to the Macintosh. Even if it could be used properly in a Windows machine, I know of no plans for any Windows computer maker to use it.

However, ...

Uppenbarligen har G5 uppnått viss ryktbarhet i PC-kretsar (=bland Average Joes ;D ) men man ser också hur djupt rotat Windows=normalt=bra är!

Bevaka tråden