Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mera SonyEricsson - iSync

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gjorde några ändringar i telefonen (T610) på telefonnummer. Dessa "bet" inte i Adressboken på Macen. Nåväl tänkte jag, tar bort kontakten ur telefon, gör ändringen i Adressboken på Macen och syncar igen. Dessa ändringar bet inte på telefon. Skit, tänkte jag. Tar bort alla kontakter ur mobiltelefon, provar igen. Inget händer, verkar synca men telefonen är fortfarande tom. Plockar bort enheten från iSync. Lägger till enhen i iSync och prövar igen.
Får felmeddelande:

tisdag 23 september 2003 23.02
|Mickes T610| Kan inte hämta hela adressboken
Kanal Mickes T610 genererade ett internt fel NSSyncConduitException (Kan inte hämta hela adressboken): kan inte hämta synkroniseringsläge.
Kan inte hämta synkläge för leverantör Mickes T610, dataklass kontakter

Telefonboken fortfarande tom. Provar synca igen, verkar synca men inget kommer i telefon.
Har startat om telefon och datorn. Har provat göra en ny grupp med alla mina kontakter och bara synca den. Har provat synca alla kontakter. Har provat att bara synca kontakter med telefonnummer.
Same shit but different...

Någon några idéer?

Ps. Stefan, börjar inte bra - imorgon kanske ni har den intryckt i nyckelhålet på Fånhuset.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Gjorde några ändringar i telefonen (T610) på telefonnummer. Dessa "bet" inte i Adressboken på Macen. Nåväl tänkte jag, tar bort kontakten ur telefon, gör ändringen i Adressboken på Macen och syncar igen. Dessa ändringar bet inte på telefon. Skit, tänkte jag. Tar bort alla kontakter ur mobiltelefon, provar igen. Inget händer, verkar synca men telefonen är fortfarande tom. Plockar bort enheten från iSync. Lägger till enhen i iSync och prövar igen.
Får felmeddelande:

tisdag 23 september 2003 23.02
|Mickes T610| Kan inte hämta hela adressboken
Kanal Mickes T610 genererade ett internt fel NSSyncConduitException (Kan inte hämta hela adressboken): kan inte hämta synkroniseringsläge.
Kan inte hämta synkläge för leverantör Mickes T610, dataklass kontakter

Telefonboken fortfarande tom. Provar synca igen, verkar synca men inget kommer i telefon.
Har startat om telefon och datorn. Har provat göra en ny grupp med alla mina kontakter och bara synca den. Har provat synca alla kontakter. Har provat att bara synca kontakter med telefonnummer.
Same shit but different...

Någon några idéer?

Ps. Stefan, börjar inte bra - imorgon kanske ni har den intryckt i nyckelhålet på Fånhuset.

Kan det vara din brandvägg som spökar?
Kolla på apple support och sök på synk, det finns något där om att bt behöver en egen "regel" på port 3000 eller någonting åt det hållet.

Prova?

Jag kan inte få 10.2.8 uppdateringen att ladda ner fullt utan stannar vid 26,5 MB , förb.. irriterande efetersom det sker via uppringt internet med 56k modem!
Tips?

Fixat!
Gjorde en export på alla mina kontakter i adressboken (Macen). Raderade alla kontakter i adressboken, tog bort alla inställningsfiler för adressboken. Startade om adressboken, importerade mina exporterade kontakter, syncade, funkade fint.
M.a.o. nåt var knasigt med adressboken.

Ingen telefon i nyckelhålet med andra ord?

Däremot har du fått mig att börja snegla på en PB 17", tjejen kommer att bli galen om jag kommer hem med en sådan.. hehe

/Stefan

  • Medlem
  • London
  • 2003-09-24 07:27

Jag skulle också bli helt galen om min flickvän kom hem med en 17" PB!!! Det vore en drömsituation. Tror att flera här skulle reagera på samma sätt...

Håll hårt i en sån flickvän, dom växer inte på träd...

Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Håll hårt i en sån flickvän, dom växer inte på träd...

Jovisst, på Äppelträd...;)

Under nattens sömn tror jag att jag kommit på vad som "söndrade" adressboken.

Jag markerade en kontakt och valde att skicka den till telefon via BT. Jag fick meddelande om att adressboken var syncad och om jag verkligen ville göra detta.

Då jag skickar en bild (gif) från datorn till telefon så går jag meddelande om att telefon inte klarar av filer av denna typ. Telefonen accepterar dock bilden och den fungerar bra.

1
Bevaka tråden