Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exklusivt på 99mac: Här stal Ive designen till G5!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jonathan Ive har ju talat en del om designen på nya PowerMac G5. Men jag vet numera var han hittade sin inspiration! Det här kommer nog oväntat för de flesta, men Ive hittade sin inspiration på herrtoaletten på Folkets Hus i Umeå!

Låter det otroligt? Döm själv:

Som jämförelse:

  • Oregistrerad
  • 2003-09-24 02:35

Tja varför inte eller så är det en luftrenare från Jacob Jensen

En riktig macare tänker på Powermac G5 när han står vid pissrännan

Det jag undrar är vad resterande personer i lokalen tänkte när du drog upp din digitalkamera och började fota på herrmuggen.

Såg ett takhäng från Esso (gammal) ute i tryckeriet, för ULTRON motorolja. Den har nån sorts blånad perforerad plåt i bakgrunden = snyggt! Det finns dessutom några snygga perforerade lufttrummor på olika ställen i byggnaden.

Vänd på den så har du Cube's uppföljare

Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Ström
En riktig macare tänker på Powermac G5 när han står vid pissrännan

Jepp!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Det jag undrar är vad resterande personer i lokalen tänkte när du drog upp din digitalkamera och började fota på herrmuggen.

Det pågår filmfestival här i Umeå på just Folkets Hus så när jag sett klart sista filmen igår natt kunde jag fota i ensamhet på toan, men det är klart, jag hade nog haft svårt att förklara mig om nån kommit in där...

Svart aluminium vore nästa coola design tycker jag, eller åtminstone färgad aluminium.

/Ola

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-24 11:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Helmot
Tja varför inte eller så är det en luftrenare från Jacob Jensen

Mmm... ...Jacob Jensen! Min hjälte!

  • Avstängd
  • 2003-09-24 17:39

Ser snarare ut som 99mac snott designen från kaklet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-24 17:44

Vad har ringklockan ovanför luftrenaren för funktion? En sån måste jag ha på min Mac så att det ringer när det kommer mejl. Sen ska jag peta dig såna där doftkulor som man har i dammsugaren eller på dass så att Macen luktar gott också! Och blinkenlights som på Xserve och BeBox så att man ser hur hård belastning det är på processorn eller processorerna.

  • Medlem
  • 2003-09-24 18:35

Hahahaha... lol!

Men det var ju faktiskt likt!

  • Medlem
  • 2003-09-24 22:36

Det finns en till inspirationskälla. På Almedalsbiblioteket i Visby så finns det på övervåningen en del spejsade skåp som ser ut som G5:ans front! Tyvär så hade jag ingen möjligethet att ta bilder på det!

1
Bevaka tråden