Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försten att få sin nya PB.

Tråden skapades och har fått 370 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-22 19:58

Ja.
Är det nån som fått sin nya PB än? Via en vanlig handlare asså, inge förhandsversioner via nån testverksamhet o sånt.

25/9 säger min handlare (InVaruHus).

Nu i veckan tror MacSupport. Jag hoppas.

Emligt applestore så är min beställning beräknad tills på onsdag...fasst jag beställde redan för en månad sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-23 14:37

Fortfarande ingen som fått någon av de nya Powerbook-modellerna?

  • Medlem
  • 2003-09-24 00:34

Enligt min handlare lovar Apple fortfarande att de ska börja leverera PBarna i nästa vecka. Men själva trodde de inte att de skulle få några förrän i mitten av okober. De hade beställt ett gäng men ännu inte sett någon faktura för dem - och det hade hittills aldrig hänt att det fått en leverans innan de betalat...

För min egen del förbereder jag mej på en lång väntan - jag har redan väntat flera timmar och bara det känns för länge...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-24 11:42

Konstigt nog har min handlare 25/9 på 15"-1GHz (den jag ska ha!), men 7-10/10 på alla andra modeller....
Men de själva trodde tidigast på början av oktober när jag frågade om 25/9.
"Du vet Apple..." sa han.

6 oktober är det datum jag fått för 12" PB...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-24 20:07

Det besked jag fick så sent som idag var den 3/10, det vill säga nästa fredag.
Men det var alltså ett "preliminärt" datum...

Beställde en PB 15" från Macoteket för några minuter sedan. Jag har haft beslutsångest för om jag skall välja 12" eller 15". Jag köpte 256 MB extra minne + PB 15" COMBO. Levereras nästa vecka om allting går som det skall. Jag har aldrig ägt en Mac tidigare, jag testade en iBook som körde OS-X och blev helt såld med en gång. Jag jobbar nästan uteslutande mot SUN Solaris och har idag en bärbar PC med SSH-klient och en Reflection X-server, skall bli skönt att få allting inbyggt i OS:et.

Citat:

Skrevs ursprungligen av lindin
Beställde en PB 15" från Macoteket för några minuter sedan. Jag har haft beslutsångest för om jag skall välja 12" eller 15". Jag köpte 256 MB extra minne + PB 15" COMBO. Levereras nästa vecka om allting går som det skall. Jag har aldrig ägt en Mac tidigare, jag testade en iBook som körde OS-X och blev helt såld med en gång. Jag jobbar nästan uteslutande mot SUN Solaris och har idag en bärbar PC med SSH-klient och en Reflection X-server, skall bli skönt att få allting inbyggt i OS:et.

Välkommen till oss på den här sidan!

Anders
(som också väntar på en 15-tummare från Macoteket)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-09-26 23:33

Jag beställde en något moddad 15" 1GHz Combo (+disk, +airport & +belysning) från PowerPC någon timme efter det att modellen blev officiell i Paris. Den har enligt uppgift lämnat Taiwan och dyker kanske upp på måndag eller tisdag till veckan.

RedaGruppen fick samtidigt i uppgift att offerera mig pris på samma burk. De har fortfarande inte fått prisuppgift från Apple hävdar dom. Go figure! Det enda RedaGruppen lyckades med var att sätta upp mig på deras mailinglista för reklamutskick. Skickligt, PG!

Enligt webbshoppen har Macoteket nya 17":aren i lager.

Själv väntar jag på en 15":are.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 00:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Enligt webbshoppen har Macoteket nya 17":aren i lager.

Själv väntar jag på en 15":are.

Samma här. Enligt DGC, som jag beställde ifrån, skulle datorn preliminärt komma nästa fredag. Problemet var bara att de låg på minus 36 i lager...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Samma här. Enligt DGC, som jag beställde ifrån, skulle datorn preliminärt komma nästa fredag. Problemet var bara att de låg på minus 36 i lager...

DGC? Säljer de Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-27 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
DGC? Säljer de Mac?

Uppenbarligen. Visste inte heller det. Personalköp.

Citat:

Skrevs ursprungligen av frazze
Jag beställde en något moddad 15" 1GHz Combo (+disk, +airport & +belysning) från PowerPC någon timme efter det att modellen blev officiell i Paris. Den har enligt uppgift lämnat Taiwan och dyker kanske upp på måndag eller tisdag till veckan.

RedaGruppen fick samtidigt i uppgift att offerera mig pris på samma burk. De har fortfarande inte fått prisuppgift från Apple hävdar dom. Go figure! Det enda RedaGruppen lyckades med var att sätta upp mig på deras mailinglista för reklamutskick. Skickligt, PG!

Jag ringde till Macoteket och undrade om de kunde slänga in ett bakgrundsbelyst tangentbord i min 15" COMBO, men det gick inte eftersom de redan beställt burkarna. Är det någon som vet om man kan fixa ett sådan tangentbord i efterhand?

Senast redigerat 2003-09-29 14:23

När fanken skall den nya powerbooken komma hem till mig??
Oderstatus har stått på Beeing Asamble i två veckor nu....jag beställde den 11/9 den gamla 876Mhz:aren sen ändrades min beställning 1Ghz när de nya kom ut....men va fasen skall man behöva vänta så här länge``?????

Amerikanarna har ju redan fått sina nya powerbooks!
Säljs sånna på Ebay.com !!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-10-01 11:03

Om jag inte minns alldeles fel basunerades det ut att alla maskiner denna gång fanns för leverans direkt från AppleStore, och de underströk detta genom saftig röd fet stil på AppleSajten....vilken togs bort snabbt efter introduktiondagarna......:mad:

Varför blir jag inte förvånad??

/tc

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Om jag inte minns alldeles fel basunerades det ut att alla maskiner denna gång fanns för leverans direkt från AppleStore, och de underströk detta genom saftig röd fet stil på AppleSajten....vilken togs bort snabbt efter introduktiondagarna......:mad:

Varför blir jag inte förvånad??

/tc

Det var väl i USA de var tillgängliga direkt, och där har man ju också kunnat köpa dem rakt över disk sen de lanserades.

Senast redigerat 2003-10-01 17:43
  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-10-01 13:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Och nu har tydligen Apple bytt logistikpartner, så det var något problem med att lasta om i Luxemburg. Suck...

Kanske beror på det som har tagits upp lite på denna tråd :eek:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-01 15:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
DGC? Säljer de Mac?

MegaPC-firmor som DGC och Atea har ofta en "vanlig" mac-återförsäljare bakom sig som levererar macar vid hempc-avtal. Så det är inte så att mac-återförsäljarna blivit många fler pga hempc.

Citat:

Skrevs ursprungligen av ThomasC
Om jag inte minns alldeles fel basunerades det ut att alla maskiner denna gång fanns för leverans direkt från AppleStore, och de underströk detta genom saftig röd fet stil på AppleSajten....vilken togs bort snabbt efter introduktiondagarna......:mad:

Varför blir jag inte förvånad??

/tc

Men att få vänta så här jädra länge på en dator som man hade fått efter 5dagar om de va från dell man beställde...hm...aja...en vacker dag blir la även jag lycklig

Men jag tycker att Apple skall kompensera de väntande kunderna med rabbater, reducerat pris eller nått...kanske var sin iPod
De gör Volvo...får kunde som kommer för att hämta sin bil direkt på Volvo Torslanda vänta längre än 1h så får han massa rabatter, erbjudanden, och saker....apple borde göra likadant.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-01 16:19

Min har kommit!

PowerBook G4/15.2"/1.25GHz/1GB/80GB/SuperDrive/AirPort Extreme/Bluetooth/USB 2.0

Ska hämta hos DataDistrubition imorgon.

Jävlar vad jag har längtat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-01 16:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av MinMac
Min har kommit!

PowerBook G4/15.2"/1.25GHz/1GB/80GB/SuperDrive/AirPort Extreme/Bluetooth/USB 2.0

Ska hämta hos DataDistrubition imorgon.

Jävlar vad jag har längtat!

Det var skönt att höra!
Nu kan resten inte vara långt borta!

Citat:

Skrevs ursprungligen av MinMac
Min har kommit!

PowerBook G4/15.2"/1.25GHz/1GB/80GB/SuperDrive/AirPort Extreme/Bluetooth/USB 2.0

Ska hämta hos DataDistrubition imorgon.

Jävlar vad jag har längtat!

Ååååh, vad jag är avundsjuk.

Skriv gärna lite om dina intryck från den!

Senast redigerat 2003-10-01 17:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-01 16:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av MinMac
PowerBook G4/15.2"/1.25GHz/1GB/80GB/SuperDrive/AirPort Extreme/Bluetooth/USB 2.0

Komiskt nog har jag beställt exakt samma sak som du.

Det är inte så att det var min du tog?!

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-01 16:32
Citat:

Och nu har tydligen Apple bytt logistikpartner, så det var något problem med att lasta om i Luxemburg. Suck...

Hmm, det har ALLTID varit problem med att lasta om i Luxemburg (eller var det Amsterdam förr?). Har beställt saker via AppleStore ett par gånger och det har ALDRIG varit klockrent i leveransen.

Jag har min 1,25 här på skrivbordet - NU!

Muuuuaaaahahahahahahahaaaaaaaaa....

Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-01 16:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Ingelstam
Jag har min 1,25 här på skrivbordet - NU!

Muuuuaaaahahahahahahahaaaaaaaaa....

Anders

Beskriv känslan.

Bevaka tråden