Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVDR i en Imac DV??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att stoppa in en DVDR på en Imac DV 400?? Det borde gå eller? Självklart ska jag kapa plasten så den får plats
Hade tänk mig en Pioneer DVR-106 DVD.
Går det??

  • Oregistrerad
  • 2003-09-20 22:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mauricio
Går det att stoppa in en DVDR på en Imac DV 400?? Det borde gå eller? Självklart ska jag kapa plasten så den får plats
Hade tänk mig en Pioneer DVR-106 DVD.
Går det??

iMac:ar av den gamla typen använder samma sorts enhet som PowerBook:ar. Det är alltså ingen 5 1/4-tums-enhet som DVR-106

Kan inte hålla med dig..det sitter ju en LG cdrom på imacen som 5 1/4-tums-enhet väl? sen handlar det om interface väl...alltså IDE eller ATAPI....

  • Oregistrerad
  • 2003-09-21 12:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mauricio
Kan inte hålla med dig..det sitter ju en LG cdrom på imacen som 5 1/4-tums-enhet väl? sen handlar det om interface väl...alltså IDE eller ATAPI....

Det kanske är olika på vissa modeller. Har inte tittat i alla, tyvärr. De jag har kollat under "huven" hade inte 5 1/4-enhet.
Om det är en 5 1/4-tums-enhet borde du kunna sätta in vilken enhet som helst. Måttmässigt följer alla 5 1/4-enheter samma standard. Slot:en på din enhet borde alltså med största sannolikhet passa perfekt. Är det en "tray" blir såga av. Det kanske går att göra snyggt med de överblivna delar pålimmade på tray:en.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 23:01

Låter spännande!
Har själv en 400 DV som jag önskar hade en dvd brännare.
Men jag kan inget om de som sitter under "huven" vad menas med 5 1/4 tum, interface osv

  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 23:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mauricio
Kan inte hålla med dig..det sitter ju en LG cdrom på imacen som 5 1/4-tums-enhet väl? sen handlar det om interface väl...alltså IDE eller ATAPI....

Nej det är inte 5 1/4 tums enheter.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ronny Isaksson
Nej det är inte 5 1/4 tums enheter.

Nehe..vad är det för enhet då??
Som sagt..det handlar väl om interfacen..

1
Bevaka tråden