Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webmail för att kolla pop?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-22 14:40

Hej, har en pop3 tjänst hos en kamrats server, men skulle vilja kolla mina pop3 mail från en webbaserad tjænst då och då + att dom stannar på servern tills jag kommer hem till min egen maskin.

Anvænde room33.com och hotmail før længe sedan men det var inge bra...?

Några bra rekommendationer, helst grattis, men annars ok...

Tack!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-22 14:57

Mail2web är rätt bra. Med den kan du logga in på de flesta pop-servrar utan registrering.
Supersmart!

PS. Tryck på Avancerad inloggning för fler alternativ.

Är de bara jag som tycker de känns dumt att skriva in sitt lösenord/användarnamn + mailserver på en helt okänd sida?

Be hellre din kompis slänga upp en egen www-mail, finns många gratis lätta alternativ om man har en webserver som redan är igång..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-22 15:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus T
Hej, har en pop3 tjänst hos en kamrats server, men skulle vilja kolla mina pop3 mail från en webbaserad tjænst då och då + att dom stannar på servern tills jag kommer hem till min egen maskin.

Jag kanske är ute o cyklar. Men jag begriper inte hur du skulle kunna komma åt din mail via en webbläsare om inte din mailserver redan har ett program installerat för detta. Har du kollat med kompisen om det finns?

Det enda skulle vara om du ordnade automatisk vidaresändning på servern från ditt pop3 konto till t.ex. ett hotmail eller yahoo-konto.

Å andra sidan skulle det inte förvåna mig om det finns nån slags företag med en sådan tjänst: Du skaffar ett konto hos dom som loggar in på ditt ordinarie mailkonto.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-22 15:53

Horde IMP är en gratis PHP-baserd webbmejl. Funkar bra tycker jag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Horde IMP är en gratis PHP-baserd webbmejl. Funkar bra tycker jag.

Horde IMP är mycket svårt att installera på Mac OS X. Squirrelmail är mycket lättare.

1
Bevaka tråden