Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill spela NES-spel på min iBook

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte helt plötsligt att det enda spel jag vill ha på min iBook nog är gamla Nintendo super mario bros som jag aldrig klarade när jag var liten men som jag nu vid 25 års ålder kanske borde.

Så finns det bra emulatorer till osx och hur får man tag på spelen..förutsatt att det är lagligt.. men det borde det ju vara för det har ju trors allt gått en evighet sen NES

vart hittar man allt det här?

Det där räknas väl som abandonware och är väl lagligt att pirata tror jag. Du kan nog hitta en och annan emulator om du letar på Carracho.

Emulation.net hittar du NES och SNES emulatorer. Spel finns att ladda ner här.

Bästa SNES-emulatorn heter SNES9X. De gamla NES/SNES-spelen är fortfarande Nintendo's egendom och det är _inte_ lagligt att piratkopiera dem.

Det finns fortfarande gott om stålar att tjäna på de här spelen. Jag är övertygad om att nästa års mobiltelefoner kommer kunna spela SNES-spel. Redan nu samarbetar Palm med Sega och säljer t.ex. Sonic the Hedgehog för Palm.

Ciryon

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-20 12:36

För att inte tala om alla SNES-konverteringar till Gameboy Advance.

Citat:

De gamla NES/SNES-spelen är fortfarande Nintendo's egendom och det är _inte_ lagligt att piratkopiera dem.

Varför går det då att ladda ner spelen från emulationstation.com? Jag trodde också att det var olagligt, men uppenbarligen går det att ladda ner dom, sajten verkar ju seriös också.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-21 08:40

Pirat-ROMar har väl myndigheter glömt bort att granska. Där emot är det fullt lagligt att äga en apparat som gör "backups" av ROMar, om Du då äger spelen själv

har rocknes nu men får så liten bild... vill ju köra i full skärm.. den funka ju jättebra annars

går inte det? finns det nån annan emulator som klarar det?

som går att köra i osx

Kolla inställningarna och dra ner skärmupplösningen till lägsta möjliga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias A
Varför går det då att ladda ner spelen från emulationstation.com? Jag trodde också att det var olagligt, men uppenbarligen går det att ladda ner dom, sajten verkar ju seriös också.

Hehe.. "In order to gain access to all the roms in this site, we require that you register. It is a simple process and once completed you will never need to register again. Fill out the form below and you will have full access to all our roms."

I don't think so.

Folk tror att mycket av dessa förklaringar över emulatorspel är sanna, men det är det inte. Jag vill bara upplysa:

Alla dessa påhittade lagar som "Bara spela i 24 timmar sen kasta bort det" är bara skitsnack påhittat av sajter som ursäkt för att kunna lägga upp piratkopierade spel.

Abandonware angående åldern är bara påhitt. Abandonware angående bolag som gått i konkurs är sant. Dock är det inte ofta då det händer att ett bolag gått i konkurs. Det är mer sannolikt att dom bytt namn eller köpts upp av ett stort bolag som fortsätter att äga deras egendom istället.

Inte ens om man äger originalkopian av ett spel får man spela det på datorn. Det står i kontraktet då man köpt spelet att kopior inte är tillåtna.

med rocknes går det inte att få mer en ett pyttelitet fönster.. inga inställningar hjälper och att dra ner till 800-600 hjälper bara jättelite

vill ju köra på helskärm....finns det ingen annan nes-emulator som klarar det i osx?

super mario bros...

25 år och kommit till nivå 5-2.. det ni

Citat:

Hehe.. "In order to gain access to all the roms in this site, we require that you register. It is a simple process and once completed you will never need to register again. Fill out the form below and you will have full access to all our roms."

I don't think so.

Räcker att knappa in nåt påhittat, Test Testsson, test@home.com, eller så. Jag tankade ner och lirade Megaman på NES-emulatorn.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-25 12:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av zingoalla
med rocknes går det inte att få mer en ett pyttelitet fönster.. inga inställningar hjälper och att dra ner till 800-600 hjälper bara jättelite

vill ju köra på helskärm....finns det ingen annan nes-emulator som klarar det i osx?

super mario bros...

25 år och kommit till nivå 5-2.. det ni

iNES fixar helskärm, den finns här: http://emulation.net/nintendo/

1
Bevaka tråden