Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tungsten: Vad har T2 som inte T har?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har visst släppts en ny version av Tungsten T nämligen T2 (vet inte om det är gammal nyhet men ändå). Vad skiljer dem åt mer än 16 Mb minne?

/Jont Olof

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-09-19 13:53

Utöver minnet är det en bättre skärm (ljusare och tydligare).

Det är allt (såvitt jag vet).

Jag har för mig att färgen är lite ljusare aluminium också. Dessutom finns Graffiti 2 i T2:an, har för mig att det inte fanns i den första..?

//fredrik

Det är väl nyare version av PalmOS också? Man kan t.ex. skriva direkt på skärmen utan att behöva dra fram skrivytan. (Kanske det du menade med Graffiti 2)

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-09-19 15:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det är väl nyare version av PalmOS också? Man kan t.ex. skriva direkt på skärmen utan att behöva dra fram skrivytan. (Kanske det du menade med Graffiti 2)

Ciryon

Det går tydligen att fixa så att man kan skriva direkt på skärmen på gamla Tungsten också, vet inte hur dock.

/majk

Lite subjektiva utlåtanden då: Är det värt 600 - 800 spänn mer för en T2:a eller ska man köra på vanliga T?

/JO

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-09-19 17:42

Har fått för mig att T2 har Blåtand och att detta är den stora skillnaden, men jag kan förstås ha helt åt h-vette fel....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Har fått för mig att T2 har Blåtand och att detta är den stora skillnaden, men jag kan förstås ha helt åt h-vette fel....

Ingen skillnad där. Men enligt Palms hemsida så har T-modellen inte Grafitti 2 och mindre minne än T2-modellen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Lite subjektiva utlåtanden då: Är det värt 600 - 800 spänn mer för en T2:a eller ska man köra på vanliga T?

/JO

Jag tror absolut att det är värt det, skärmen skall vara ljusår bättre. Däremot läste jag någonstans att T3 redan var på gång inom en snar framtid. Kanske värt att vänta på den?

//fredrik

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-19 18:57

Fast Graffiti2 är ett resultat av en stämning för patentintrång av Xerox (tror jag det var). Graffiti 2 har blivit ansedd som sämre än 1an, fast det kanske är vanesak.

  • Medlem
  • 2003-09-19 22:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Fast Graffiti2 är ett resultat av en stämning för patentintrång av Xerox (tror jag det var). Graffiti 2 har blivit ansedd som sämre än 1an, fast det kanske är vanesak.

På många sätt är det en vanesak. Det var inte speciellt svårt att växla från Graffiti till Graffiti 2, men det blev ett litet helvete för någon vecka sedan, när jag sedan skulle använda min gamla Vx som seriell terminal och blev tvungen att tillfälligt gå tillbaka till vanliga Graffiti.

Men. Jag har bytt från en T till en T2, och det är ingenting jag ångrar. Dels gör T2:ans större minne att jag slipper ha en massa grejor liggande på sd-kortet, och dels är skärmen mycket trevligare.

O.K. Nu undrar säkert någon hur i hela friden jag kunde fylla minnet på Tungsten T-maskinen. Men det var ingen konst alls. Usenetgrupper, mail, avantgo, böcker i iSilo, databaser i JFile osv fyller _väldigt_ gott.

/s-o -- 3MB ledigt på en T2

1
Bevaka tråden