Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Dual G5 skeppas nu!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 00:03

"Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store for Education nu levereras
ifrån fabrik. "

"Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning Antal Pris
000010 M9032S/A G5DP2.0/512MB400/160/SD/R9600/PCI-X-SWE 1 EA

Fraktdatum : 18-09-2003
Vikt : 26.36 KG
Volym : 148.50 CDM"

Är jag den ende som är lyckligt lottad?

Det coolaste är mitt beställningsdatum...

17:e september (Alltså i onsdags):)

Är jag ett undantagsfall eller driver Apple med mig?!?!?

Grattis! Riktigt kul! Vad gick kalaset lös på?

Hoppas att du lägger ut några bilder när den har anlänt!

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 08:55

det e ju klockrent, mannen!
du får ju släpa upp den till kinna så att kwadraklanen får känna lite på den.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-09-19 09:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
"Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store for Education nu levereras
ifrån fabrik. "

Det coolaste är mitt beställningsdatum...

17:e september (Alltså i onsdags):)

Hmmm... Om det stämmer, så blir jag riktigt riktigt pissed of på Apple. Inte för att jag missunnar dig din maskin, men om man har väntat sedan den 4:e augusti, så.... Men min gissning är att din orderstatus snabbare än du hinner säga "dubbelpropp" kommer att ändras till "processas i fabriken"...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 12:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Grattis! Riktigt kul! Vad gick kalaset lös på?

Hoppas att du lägger ut några bilder när den har anlänt!

/Stefan

22.298 (ex moms fast med rabatter)
Den är nämligen köpt via Lunds Universitet och morsan skall ha den på jobbet.... Men eftersom jag är så snäll så åker den här G4'an till hennes jobb och jag får G5'an!

Kan nog ta några bilder med min iSight

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 12:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av grismasken
det e ju klockrent, mannen!
du får ju släpa upp den till kinna så att kwadraklanen får känna lite på den.

Eller så får kwadraklanen byta hemort!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 12:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
Hmmm... Om det stämmer, så blir jag riktigt riktigt pissed of på Apple. Inte för att jag missunnar dig din maskin, men om man har väntat sedan den 4:e augusti, så.... Men min gissning är att din orderstatus snabbare än du hinner säga "dubbelpropp" kommer att ändras till "processas i fabriken"...

Snackade med en kille från Apple Store. Maskinen har lämnat deras lager och fraktas nu Han var riktigt förvånad över det själv men säker på att den definitivt har skeppats!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 12:53

Dom kanske kör samma sak som i USA.. att "Education-kunder" får sina maskiner först...

Bara att gratulera

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 13:12

Jo, att education får de först vet jag.... Men redan efter en dag?!?!?

För mig blir Apple bara mer o mer ett namn som jag inte vill ha & göra med längre.

Kul att du får din maskin, men alla vi som väntat nu i ett antal veckor/månader då? ... jag har inga ord ens.

1 Dual kommer att placeras i Sverige när den kommer och den kan hamna vart som helst Siba, PowerPc, InWarehouse, Macoteket ... när kommer nästa December-Januari!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 13:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
För mig blir Apple bara mer o mer ett namn som jag inte vill ha & göra med längre.

Kul att du får din maskin, men alla vi som väntat nu i ett antal veckor/månader då? ... jag har inga ord ens.

1 Dual kommer att placeras i Sverige när den kommer och den kan hamna vart som helst Siba, PowerPc, InWarehouse, Macoteket ... när kommer nästa December-Januari!

Tack, ah... jag vet. Education ska ha lite priotering... men inte så här värst mycket. Hade man typ beställt samma dag som en vanlig person hade jag kunnat förstå det.. Men den här beställningen lades som sagt i onsdags

Räkna med bilder på måndag eller tisdag

  • Oregistrerad
  • 2003-09-20 14:13

Ni som går och längtar efter era G5:or kan ju ta en titt på installationen i Virginia sålänge. Där finns det G5:or så det står härliga till!

http://www.chaosmint.com/mac/techclusterphotos/

? jag beställde min dual via mecenat...är det education då eller? min är fortfarande under construction och jag beställde och betalade i början på september...

annars kan jag bara hålla med att apple tappar "cred" när dom gör så här...först till kvarn skall det väl ändå vara. jag kan i och för sig förstå apple att dom gärna vill få iväg 1100 till virginia - snygg referenskund

jag ringde precis till apple store och min beställning är färdigbyggd och jag skulle få leveransbesked idag eller imorgon - alltså att jag har den nästa vecka!!!!

me happy

han sa också att dual'erna började skeppas under helgen...och kommer igång under denna och nästa vecka!

ja - då är jag också en av de lyckligare
------
Mon Sep 22, 2003 01:24:36 PM PDT
Subject: Leveransmeddelande

Bästa kund!

Vi är glada att kunna meddela att din beställning från Apple Store nu levereras ifrån fabrik. Inom de närmaste dagarna kommer du att bli kontaktad av transportföretaget för att avtala tid för leveransmottagandet.

Beställningsdatum : 03-09-2003

Leveransadress:
Fredrik
malmÃ
Sweden

Beställda produkter:

Rad Artikelnummer Beskrivning
000010 Z07K POWER MAC G5 2.0GHZDP, Radeon 9800 CTO

1
Bevaka tråden