Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skapa .smil-filer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 12:17

Ibland är vissa filmer och så för realplayer uppdelat i små .rm filer istället för en stor, lättast är då att skapa en .smil fil. Men känner någon till nåt trevligt litet program som gör det så man bara behöver dra dit filmerna eller peka på en mapp och så så slipper man editera den manuelt för dte kan vara jobbigt om d e en drös filer med olika namn..

Adobe Golive.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 13:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Adobe Golive.

Låter som ett tungt komplicerat program..?

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBear
Låter som ett tungt komplicerat program..?

Ja det är det visserligen. Såvitt jag känner till så är annars det enda sättet att göra SMIL filer (XML) via texteditorer.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBear
Låter som ett tungt komplicerat program..?

Prova Flution, kanske passar bättre?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 06:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Prova Flution, kanske passar bättre?

Jo det verkar ju bra men det var ju för classic.. =/

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBear
Jo det verkar ju bra men det var ju för classic.. =/

Jamen kör det i classic då. Det går ju att ladda hem en demo, eller kör Golive som Christopher föreslog.

Är det inte lite underligt att det inte har kommit ut fler SMIL-redigerare? Eller har SMIL inte slagit igenom ordentligt?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 17:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Jamen kör det i classic då. Det går ju att ladda hem en demo, eller kör Golive som Christopher föreslog.

Är det inte lite underligt att det inte har kommit ut fler SMIL-redigerare? Eller har SMIL inte slagit igenom ordentligt?

Jag har inte classic.. Jo, det är ju faktiskt asskummt.. Jag tycker smil är bekvämt..

Är det någon som har tips på bra bok om Smil?

Mer "referens" snarare än grundkurs. Det verkar inte vara så svåra grejer.

1
Bevaka tråden