Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpråd lokalt eller int'l MacOS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-09-18 09:50

Hej,
ja - som ärendet anger så undrar jag lite över det alternativ som finns vid köp av MacOS X (på Apple Store bla): olika varianter av MacOS kan beställas. Hittills har jag kör med engelskspråkigt OS X. Min erfarenhet är god och jag tror inte jag har förlorat något på att inte köra svenskt.
Men vad menar Apple egentligen? Är det bara vilket språk som det förinstallerade är inställt på (men ändå går att ändra på i menyerna) eller är det något mer grundläggande? Kanske är frågan inte kristallklart formulerad men ni förstår kanske ändå min undran.

/Olof

Egentligen är den väl tangentbordet dom menar.. (Keyboard and Mac OS Language )

MacOSX kan ju köras på alla möjliga språk, o de väljer du ju när du konfigurerar datorn första gången, sen kan du ändra senare om du vill ha ett annat språk..

Nån som vet bättre?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 11:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Nån som vet bättre?

Skulle svarat precis samma sak

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 11:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan S
Egentligen är den väl tangentbordet dom menar.. (Keyboard and Mac OS Language )

MacOSX kan ju köras på alla möjliga språk, o de väljer du ju när du konfigurerar datorn första gången, sen kan du ändra senare om du vill ha ett annat språk..

Nån som vet bättre?

Är det inte så att 'classic' på en iternational maskin är på engelska?

Om man inte väljer International så får man det på landets språk(vilket då skulle bli svenska i sverige).

Kor man Mac OS X på engelska(vilket ex. jag gör) så kan det ju vara lämpligt att beställa International så man slipper bli schitzo när man drar igång classic(om det nu skulle uppstå behov).
---
/Samuel

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 12:42

Jag tror att appleworks bara kommer med i det valda språket också.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2003-09-18 19:50

OK, bilden klarnar betydligt. Visst kan det vara något Classic-aktigt som jag är ute och far efter för OS X ska ju hantera språkproblematiken bättre, men jag var inte riktigt säker. Toppen!

1
Bevaka tråden