Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech Bluetooth inte för Mac ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lika mycket som jag dreglat över Apples nya tangentbord har jag varit besviken över den nya musen.

Så vad har Logitech att erbjuda. MX900 är på väg ut med Bluetooth mus och tangentbord.

Men dessa verkar ju inte funka på Mac ?!
Läser man kraven på t ex musen så står det:

Systemkrav
Pc utan installerad Bluetooth
Windows® 2000/XP (inget servicepack krävs)
USB-port för Bluetooth-stöd
PS/2-port för tangentbord under systemstarten
Cd-romenhet

Klickar man på "Funktions- och prisjämförelse" på den här sidan så verkar inte Mac vara kompatibelt.

Är detta sant ? Det kan inte vara det, får inte vara det...:(

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 16:55

ja, mx900 verkar vara en riktig bra mus. så där ergonomisk och fin.

skönt att man är vänsterhänt också...

"#€%apartheid

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Systemkrav
Pc utan installerad Bluetooth

DETTA var ju också kul. Funkar den inte ens med PC *med* installerad bluetooth (annan än den som jag förmodar följer med) så är det en mycket beige lösning. Inte 17 är man intresserad av att plugga i en special-BT-dongel i USB (eller ska den sitta i PS2?) för att kunna använda sin nya BT mus med en maskin som redan HAR inbyggd BT, oavsett om denna maskin är en PC eller en Mac.

Det skumma är att deras tidigare Bluetooth produkt Cordless Presenter har något Mac stöd. Jag köpte en sådan till en kund (Underbar produkt måste jag säga.) och var tvungen att testa den på min mac med Logitechs senaste mjukvara installerad.

I denna dyker korrekt bild upp men man kan inte konfigurera den. Musfunktionen fungerar felfritt men om man slår om den till Presenter läge så slutar den fungera.

Att lägga till denna funktion måste kunna gå på 10 minuter för deras kodapor! Upprörande tycker jag

Jag hade i alla fall köpt en direkt om den haft vettigt stöd.

Men va ...

Är inte Bluetooth någon slags standard. Är det BT ska det väl funka !!

Jag hade ju tänkt köra Apples nya TB och Logitechs mus. Då ska jag väl kunna köra med egen adapter eller inbyggt eller med Logitechs klump ja va sjutton som helst.

Det hade ju varit snyggt att kunna köra den som följer med musen vid skrivbordet så man kan ladda och när man tar PBn med sig så lämnar man klumpen hemma.

Jag hoppas det är någon slags miss eller att Logitech bara inte hunnit få fram en drivare.

1
Bevaka tråden