Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Data räknare med ShutDown funktion

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.

Är det någon som känner till någon räknare som kan kontrollera mängden data man skickar och taremot via IP, och som kan stänga av interfacet när viss mängd data har uppnåtts?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 08:40

Hmm, har inte HP någon sådan modell?
Iofs dom är himla dyra men det kanske inte spelar någon roll?

Du kanske kan skriva om en Widget till Konfabulator som heter NetStat lite?

Humm... NetStat kollar bara hur mycket bandbredd jag tar, inte hur mycket data som har passerat.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nicke30
Humm... NetStat kollar bara hur mycket bandbredd jag tar, inte hur mycket data som har passerat.

Ah, jag inbillade mig att man hyfsat enkelt skulle kunna använda netstat (inte widgeten, utan i terminalen) för att göra det du vill med exempelvis netstat -w 60, slänga in det i en tabell och reagera på att summan når en viss nivå.

Trodde att widgeten visade alla netstat grejer och inte bara "bandbredd of the moment"...Sorry.

Men du kan ju iallafall kolla in man netstat och om det räcker för vad du vill göra så kan du ju slänga ihop ett litet hack i javascript, AppleScript, Perl eller som ett shellscript eller vad du nu föredrar att bygga grunkor i.

1
Bevaka tråden