Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra Pbook med locket stängt utan skärm

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 19:10

Hej.

Jag försöker hitta någon inställning som låter mig ha Pbooken igång fastän locket är stängt, men hittar ingen. Hittade ett tips här på forumet men det gällde OS9 och jag kör ju OSX. Hittade även inlägg om när man körde med extern skärm.

Jag vill köra så här bara en kort stund, när jag går ifrån datorn, håller nämligen på att tanka ner en fil från jobbet som tar ca 1 timme att få ner och vill kunna lämna datorn utan att katten är och hårar ner bland tangenterna. De har ju en viss förkärlek för att lägga sig på varma ställen Tex pbook tangentbord

Någon som har något tips?

Mvh Lari

En liten blymantlad filtsnutt hade varit perfekt att lägga/skärma av över den lilla kraftfulla magneten som sköter det där just nu. Men jag antar att du inte har någon sådan;)

Stäng ute katten och släck skärmen. Samma resultat eller?

Ibland har jag haft mina funderingar på att öppna upp iBooken och lägga in en microbrytare på matarledningen till reed-swichen i locket som jag sen lätt kan sätta av och på precis som jag känner för. /nic

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 20:18

Jag tycker det borde gå att ändra mjukvarumässigt vad som skall hända eftersom det gör det i linux. Jaja, slängde ut katten den här gången. Får se om jag hittar något om det om jag orkar luska i det.

Tack för svaren iaf.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 20:30

Om du laddar hem KisMAC för OS X så kommer den med en patch till systemets firmware som gör att du kan stänga locket utan att datorn går i vila.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-18 00:08

Vad har ni för Powerböcker?

Min PB12 kör på som vanligt när man stänger locket.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-09-18 08:35

Förutsättningen för att den inte ska gå ned i vila är väl att man har en extern skärm ansluten. Tror jag.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 10:50

Du måste ha ett USB tangentbord och en extra skärm ansluten för att kunna arbeta med locket stängt. Annars går datorn i viloläget.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Förutsättningen för att den inte ska gå ned i vila är väl att man har en extern skärm ansluten. Tror jag.

Min går i vila om jag har "interna" skärmen på samtidigt som extern, men jag väcker sen datorn med ett musklick.
Tadaa, jag kan stänga av extern skärm/tv och datorn går "normalt" med locket nere.

1
Bevaka tråden