Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på billig s/v laser

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 13:16

Hej !

Söker en billig s/v laser till OSX. Några bra tips? Gärna under 2000kr.

Mvh Olof

Ett solklart tips är att kolla Recycler. Visserligen verkar de inte ha någon laser under 2000:- just idag, men det brukar finnas. Plus att det de säljer ju såklart är begagnat, men...

Följande finns att köpa på Dustin!

HP LASERJET 1000W
Tillverkare: HP

Pris 1,618.75 SEK(inkl moms)

Kan knappast bli mycket billigare än så för en ny skrivare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 14:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Följande finns att köpa på Dustin!

HP LASERJET 1000W
Tillverkare: HP

Pris 1,618.75 SEK(inkl moms)

Kan knappast bli mycket billigare än så för en ny skrivare...

Fungerar den med OSX? Hittade inte på HPs sida vid snabbcheck.

Denna ska fungera under OS X:
Samsung ML-1710 Laserprinter

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-17 14:52

En kompis köpte en Samsung 1510 på Siba härom dagen för ca 1700:-
Vi hittade inga drivrutiner till 1510:an men vi laddade ner drivrutinerna till 1210- & 1410-modellerna och det funkade perfekt.

Jag letar också efter en billigare s/v laser, men med med duplexenhet. Kvaliteten på utskrifterna behöver inte alls vara extrembra, det som prioriteras är duplexenheten och helst en papperskassett samt kompabilitet med OS X.

Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-17 14:59

Är det någon som vet om Lexmark E210 fungerar? PC City har annons med den idag för 999kr. Kostar 1895 + moms på Dustin.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-09-17 15:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av xplane
Följande finns att köpa på Dustin!

HP LASERJET 1000W
Tillverkare: HP

Pris 1,618.75 SEK(inkl moms)

Kan knappast bli mycket billigare än så för en ny skrivare...

Jag har en sådan, jättenöjd med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 09:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Creops
Jag har en sådan, jättenöjd med den.

Följde det med drivrutin för OSX 10.2 till HP 1000W?

skriver man ut lika billigt med laser som om man kopierar fotostat?

Nej det gör du definitivt inte. Ju mindre och billigare skrivaren är desto dyrare blir kopiekostnaden. Tonern är dyrare per kopia eftersom den är mindre och att trumman sitter i tonern. Skrivaren klarar också färre antal kopior innan den behöver service eftersom delarna har sämre kvalitet.

Om kopiatorn du pratar om har utskriftsinterface så använd den, det blir mycket billigare. Vi har sparat mycket pengar på vår avdelning genom att avskaffa så många personliga laserskrivare som möjligt och få folk att skriva ut på kopiatorn.

Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
Nej det gör du definitivt inte. Ju mindre och billigare skrivaren är desto dyrare blir kopiekostnaden. Tonern är dyrare per kopia eftersom den är mindre och att trumman sitter i tonern. Skrivaren klarar också färre antal kopior innan den behöver service eftersom delarna har sämre kvalitet.

Om kopiatorn du pratar om har utskriftsinterface så använd den, det blir mycket billigare. Vi har sparat mycket pengar på vår avdelning genom att avskaffa så många personliga laserskrivare som möjligt och få folk att skriva ut på kopiatorn.

Åh tusan. Dessvärre har inte den här kopiatorn (Ricoh FT3813) något utskriftsinterface. Jag har för mig att det finns personliga laserskrivare där man inte byter trumman med tonern... men det kanske jallafall är en dålig affär...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-09-19 09:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Följde det med drivrutin för OSX 10.2 till HP 1000W?

Hmm, verkar inte finnas en sådan. MEN jag hade för mig att jag har skrivit ut till den hemma...:confused: hm...
den sitter normal på Pezen hemma för den är snabbare på utskrifter.

ledsen för mitt något snabba svar, kunde inte tro att HP inte hade släppt en driver till den..
.. fast jag borde väl lärt ej vid det här laget..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Följde det med drivrutin för OSX 10.2 till HP 1000W?

http://www.macupdate.com/info.php/id/5680

Här?

J.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2003-09-19 10:21

GIMP-print borde väl ha drivrutiner till den? Och GIMP-print fungerar ju på OSX..

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15970

Tillsammans med CUPS som då finns inbyggt i X.

1
Bevaka tråden