Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

quake 3 på OSX

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 15:39

igår fick jag quake 3 av en kompis, men han kör spelet i OS9, så jag får sitta och köra spelet i classic och då laggar det... är det någon som vet av en uppdatering till quake så att det funkar på OSX?? skulle vara väldigt trevligt om ja fick svar snarast... tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 15:49

Testa att ladda hem den här uppdateringen, så borde det funka sen.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 16:02

ska jag ladda ner OSX versionen eller classic versionen??

  • Medlem
  • 2003-09-16 16:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av rot8
ska jag ladda ner OSX versionen eller classic versionen??

Gissa?:D

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 18:01

nu fick jag det attt funka, men nu har ja ett nytt problem, när jag spelade via classic, kunde jag spela online, men nu när ja ska göra det å står det att jag har fel cd-key, måsta man fixa en ny cd-key till den hära versionen??

  • Medlem
  • 2003-09-16 19:25

CD-nyckeln följer med i Quake 3-kartongen. Mata in den på nytt.

OBS. Kör inte Quake 3 OSX versionen som heter Altivec Test 2 (alt. Quake G4). Så fort man får en plasma i ansiktet så kraschar spelet :eek:

Citat:

Skrevs ursprungligen av eQ
CD-nyckeln följer med i Quake 3-kartongen. Mata in den på nytt.

OBS. Kör inte Quake 3 OSX versionen som heter Altivec Test 2 (alt. Quake G4). Så fort man får en plasma i ansiktet så kraschar spelet :eek:

hmm, de fåtal gånger mitt ansikte har blivit direkt aplicerat med plasma var frågan om hurvida min dator har kraschat eller inte det första jag tänkte på...

eller du kanske snackar om spelet nu?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-16 22:19

jag har orginal cd-key och jag har testat att trycka in den ett par gånger, men jag får det inte att funka... när jag uppdaterade så kom det en ny mapp, jag flyttade allt i baseq3 mappen från quake 3 classic till den nya mappen... så det kanske har nått med det att göra, kanske missade nån fil, någon som vet av nån fil som innehåller informationen om cd-keyn som jag tryckt in, kanske måste flytta den eller nått sånt.. aja tacksam för svar

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-16 22:44

slängbort din gammla cd-keyfil som ligger i user/libary/application support/quake 3

där ligger det en fil som heter "q3key"

släng den och starta q3 igen och skriv in din cdkey.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 00:41

Amatör fel. Installera OS X versionen av Quake 3 1.32b2 eller vad den senaste versione är. Kopiera pak0.pk3 filen från CDn till Quake3/baseq3/ mappen. Klart.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 21:01

nu har ja gjort precis som du sa robo-X men det står ändå "mis typed cd key" när ja ska connecta till en server... nån som har något annat tips??

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 21:30

Släng hela skiten åt h-vete och instalera på nytt

Alternativt kasta musen i väggen, det är bra när saker och ting inte funkar som man vill:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-09-17 22:27

ja har faktiskt redan testat att slänga hela skiten åt h-vete och installera om det, men det funk int'... det blir väll till att slänga musen i väggen nästa då....

  • Medlem
  • 2003-09-18 00:48

Öppna filen CDkey i Textredigeraren, skriv in din CD key med versaler på exakt samma ställe där det redan nu står en CD key. Spara. Spela.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 12:15

Det fungerar om du skriver in din kod exakt som det står på CD fodralet.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 15:42

nej det gör det inte.. ja har försökt säkert tio gånger...

Citat:

Skrevs ursprungligen av rot8
nej det gör det inte.. ja har försökt säkert tio gånger...

Maila Activisions support, de är hjälpsamma. Min CD-kod till Team Arena (Gold edition) funkade inte och jag fick en ny. Mitt problem hade drabbat andra, så det var inget snack.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-18 21:02

men ja har ju fått spelet av en kompis, så ja vet inte om ja vill ringa/maila support, ja har ju bränt av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-18 22:48

"men ja har ju fått spelet av en kompis, så ja vet inte om ja vill ringa/maila support, ja har ju bränt av det."
Tuff-luck, då SKA spelet inte funka juh. Vad klagar du om?

Tips: Köp spelet på CDON.com för typ 199 kr eller vad det är så kommer det nog funka lite bättre.

Citat:

Skrevs ursprungligen av rot8
men ja har ju fått spelet av en kompis, så ja vet inte om ja vill ringa/maila support, ja har ju bränt av det.

:eek:

Köp spelet på Webhallen för 299 kr

rot8: Vet du varför det kommer så få spel till Mac?:p

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-09-19 20:26

Gissar på att det inte är giltlig CD key du har?
med en sådan är det inte lätt att lira på nätet...
men det går om du listar ut hur man gör

  • Oregistrerad
  • 2003-09-19 23:00

men det gick att spela på internet när ja körde det i classic... konstigt konstigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-19 23:02

Nyare versioner av Quake 3 har stöd för något som heter PUNKBUSTER. Detta är skapat för att haffa fler fuskare. Efter att detta infördes slutade några av mina kompisars Quake 3-kopior funka.

"Vad konstigt" sa jag

"Argh... måste vi köpa spelet nu!?" sa de

:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2003-09-20 22:53

Hur får man fram konsolen i Quake 3 i OS X? Finns den överhuvudtaget?:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-21 11:51

1. Ställ in tangentbordet som "US" innan du öppnar Quake 3
2. Inne i Quake 3 trycker du "<" tangenten (den är mellan shift o Z)

  • Oregistrerad
  • 2003-09-21 13:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av ThunderMac
Hur får man fram konsolen i Quake 3 i OS X? Finns den överhuvudtaget?:confused:

F13, my friend...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-21 21:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av eQ
OBS. Kör inte Quake 3 OSX versionen som heter Altivec Test 2 (alt. Quake G4). Så fort man får en plasma i ansiktet så kraschar spelet :eek:

Men vad ska man köra då då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-21 22:03

Jag kör Quake 3 OSX Altivec Test 2 (1.32) o den funkar prima. Klart snabbaste Quake 3 versionen som finns. Dock kör jag mest moddar i Quake...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-22 01:51

Håller med erik.dv. Altivec test 2 versionen är klart den bästa versionen. Har problem med sprakande ljud men är klart den snabbaste.

Angående problemet med CD koden så verkar du köra ett CD kod som redan används. Du kan kolla i loggen vad det står. Men OS X versionen kollar CD koder med punkbuster och mot IDs master server. Quake 3 är rätt billigt nu för tiden. Kan vara en ide att köpa spelet. Fast köp inte spelet begagnat, någon kan redan använda CD koden fast dem har sålt spelet och du kan fortfarande inte köra spelet online.

//Rob

1
Bevaka tråden