Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nätverkskort i PC:n

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 17:16

Jag tänker sätta upp ett trådlöst nätverk i hemmet. Tänker nog köpa en netgear router. Det står en PC där hemma, det står Dell på den, den är ett år gammal. Nåt mer vet jag inte om den. Jag har en imac och en ibook. Tänker koppla in imacen med sladd, köpa airport till ibooken. Men vad heter kortet som jag ska stoppa in i PC:n?

Hjälp en okunnig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
JMen vad heter kortet som jag ska stoppa in i PC:n?

Hjälp en okunnig.

Vill du köra trådlöst med PC´n?
I så fall skall du köpa ett trådlöst nätverkskort för PCI-plats
(om det är en stationär) eller Trådlöst PCMCIA - nätverkskort om det är en bärbar.
Är det för att ansluta via kabel så är kortbenämningarna desamma men ta bort trådlöst......

Förstod du vad jag menade?.......är ingen pedagog.

// Danne

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 17:28
Citat:

Vill du köra trådlöst med PC´n?
I så fall skall du köpa ett trådlöst nätverkskort för PCI-plats
(om det är en stationär) eller Trådlöst PCMCIA - nätverkskort om det är en bärbar.
Är det för att ansluta via kabel så är kortbenämningarna desamma men ta bort trådlöst......

Jo jag vill köra trådlöst mot den stationära PCn. Men jag skulle behöva mer hjälp än så. Exakt vilket kort, vad heter det, var köper jag det och vad kostar det? jag menar airport finns det två varianter av airport och airport extreme, till min ibook kan jag bara köpa airport så det är enkelt. PCkorten är en djungel som jag är rädd för, jag vill bara sticka in handen, ta ett kort och dra därifrån.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-09-15 17:34

Till din PC skall du använda ett Netgear WG311GE PCI kort

Det klarar av 802.11b (motsvarar Airport) och 802.11g (Airport Extreme), ungefär 710kr ink moms.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 17:37
Citat:

Till din PC skall du använda ett Netgear WG311GE PCI kort

Det klarar av 802.11b (motsvarar Airport) och 802.11g (Airport Extreme), ungefär 710kr ink moms.

Tack!
Ett så underbart fint och tydlig svar. Precis vad jag behövde.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2003-09-15 17:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
Jag tänker sätta upp ett trådlöst nätverk i hemmet. Tänker nog köpa en netgear router. Det står en PC där hemma, det står Dell på den, den är ett år gammal. Nåt mer vet jag inte om den. Jag har en imac och en ibook. Tänker koppla in imacen med sladd, köpa airport till ibooken. Men vad heter kortet som jag ska stoppa in i PC:n?

Hjälp en okunnig.

Vad jag tycker du ska göra är att köpa Netgear trådlösa bredbandsrouter + USB adapter som du inte ens behöver öppna din PC för att få igång om du kan beställa på www.dustin.se och söker efter beställnings nr: 5010056373 så har du en Netgear MR814GE + MA111GE +Mcafee VirusScan för 995 +moms.

eller 5010056371 så har du en Netgear MR814GE + MA111GE för 795 +moms.

Du kan kanske till och med flytta runt USB adaptern till Macarna men jag kan inte lova att det funkar
Mvh
Kent
detta är dock bara 11Mbps men bra pris

Senast redigerat 2003-09-15 17:50
1
Bevaka tråden