Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Wireless Keyboard and Mouse = Sant

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 18:09

Nu ska det komma trådlösa saker från Apple enligt macrumors.com

Ja! Och, när jag la min G5-order stod det typ:

Wired keyboard + mouse (s)

det har ju aldrig varit specificerat förr...det hade varit riktigt trist om dom kom ut med detta 1 vecka efter man har fått sin G5...

Nu har Think Secret en artikel om det också:

Sources provide Wireless Keyboard/Mouse details

O hur många knappar har denna musen månne?

Spännande, hoppas att de kommer snart... Vill köpa lite nya prylar..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Spännande, hoppas att de kommer snart... Vill köpa lite nya prylar..

Känner lite samma sak. Dock lär musen bara ha en knapp vilket känns lite trist.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 23:21

Flera knappar på musen! (Det är nog det ENDA jag riktigt avskyr med apple just nu, kassa möss. En knapp och sunkig precision)

Det där ergonomiska skämtet till "puck" som fanns ett tag var ju fullständigt odugligt.

Logitech, där har du några som fattat vad det handlar om.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-08-21 23:27

Hoppas det kommer snart då...MED blåtand

Asså... om den där musen kommer med endast en sketen knapp ska jag banne mig ringa apple support och skälla ut en oskyldig supporttekniker

Jag gillar enknappsmusen, så jag hoppas att den bara har en knapp.

Däremot skulle ett scrollhjul sitta fint...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 11:34

Ja, fler knappar hoppas jag med på.. ingen mening annars ju.. fanns väl rykten för ett tag sen om att det skulle bli scrollhjul i form av en touch-platta, det kan ju bli lite kul

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 12:57

Hoppas att Think Secret har fel om batterierna. Jag gillar inte batterier. Man kan ju hoppas på någon smart/snygg lösning på detta, kanske med laddning via USB. Iofs skulle nog kabeln lätt sitta i hela tiden - heja trådlöst...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof N
Asså... om den där musen kommer med endast en sketen knapp ska jag banne mig ringa apple support och skälla ut en oskyldig supporttekniker

Ska vi vaska fram några nummer till några supportkillar då? Har endel på min lista

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Hoppas att Think Secret har fel om batterierna. Jag gillar inte batterier.

Well, det är svårt att göra trådlösa produkter utan batterier, eller hur?

En tvåknappsmus går väl utmärkt att använda som enknappsmus om man ställer in båda knapparna på klick?

Hoppas den första är som den nuvarande… jag älskar ProMousen!
Om de ska designa en ny så måste de allt vara jävligt smarta för att överträffa den! Och framförallt undvika flera knappar!

Den här tråden börjar komma farligt nära att spåra ur i en infekterad och urartad diskussion om 1 knappsmus vs. 2 knapparsmus. Snälla, håll den i andra trådar va?

Vi vet redan att det är massor (de flesta) som vill ha två knappar medan andra verkligen inte vill ha det.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-22 19:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Well, det är svårt att göra trådlösa produkter utan batterier, eller hur?

Äh, de har säkert klurat ut något smart där i någon källare i Cupertino. Jag kan se SJ framför mig i Paris:

"Well, trådlöst har ju funnits ett bra tag nu och det funkar ju fantastiskt. Men så var det ju det där med batterierna, hur många är egentligen beredda att slippa sladdar för att istället tvingas ha ett gäng extra AA i bakfickan jämt och ständigt? Precis, därför satte jag ihop 3 expertteam för att lösa detta, and this is what they came up with! Wireless mice done right!"

Ungefär så.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-22 20:00

Hur mycket ström kan en trådlös mus tänkas dra? Det finns ju ficklampor som klarar av att lysa i en "livstid" utan bateribyte.
Problemet som jag ser det är att skapa en mus som är så strömsnål att bateribyte inte ska komma i fråga under produktens beräknade livstid, gör apple det så är det väl inget att gnälla om. Måste man däremot byta bateri då och då så behåller jag hellre min trådmus.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 09:21

Whoa, Nelly! Varför ingen bild ovanifrån? Och är det en sladd ikopplad i den infällda bilden? Och varför i bombems är den grå?!?!

Äntligen får mitt machead blod igen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Whoa, Nelly! Varför ingen bild ovanifrån? Och är det en sladd ikopplad i den infällda bilden? Och varför i bombems är den grå?!?!

Äntligen får mitt machead blod igen!

För att det är en photoshoppad bild?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 09:32

NeeEEej. Blodpropp!

Är det alltså en gammal bild? Eller vore det inte troligt att åtminstone något läcker nu när grejerna börjar förberedas för leverans?

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Och är det en sladd ikopplad i den infällda bilden?

Den infällda är väl den vanliga optiska musen!

/John

Citat:

Skrevs ursprungligen av pjutsi
Whoa, Nelly! Varför ingen bild ovanifrån? Och är det en sladd ikopplad i den infällda bilden? Och varför i bombems är den grå?!?!

Äntligen får mitt machead blod igen!

Bilden är fejk, kommer från Spymac.com.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-15 11:23

Okej: I've been punk'd! XP *kryper tillbaks till PBG5-hålan och skäms*

1
Bevaka tråden