Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt från SonyEricsson...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nytt från SonyEricsson

Från SonyEricsson pressrum:

Sony Ericsson announces the Z600 mobile phone for QuickShare™ imaging, messaging and gaming

Sony Ericsson announces the Z200 mobile phone - uniquely designed for fun and stylish personalization

Sony Ericsson announces the T230, a communication and entertainment phone with mass appeal

Sony Ericsson announces the HBH-200; a sophisticated Bluetooth™ wireless handsfree

Samt:
CommuniCam™ MCA-30

Bluetooth™ Car CAR-100

Gameboard EGB-10

Tidningsartiklar
Computer Sweden - Nöje i fokus för Sony Ericsson
Mobil - Tre nya mobiltelefoner från Sony Ericsson
Aftonbladet - Här är Sony Ericssons nya telefoner
Nätverk&Kommunikation - Nya Sony Ericsson-telefoner har nöjesfaktorn i fokus
Dagens Industri - Nya mobiler
DN - Tre nya modeller ger Ericsson julfrid
Svenska Dagbladet - Sony Ericsson lanserar nya telefoner
Mobil - T230 är Sony Ericssons nya billiga färgskärmsmobil
Mobil -Sony Ericsson Z200 satsar på utseendet
Mobil - Sony Ericsson Z600 - en vikbar kameratelefon
Expressen - Telefonerna som ska rädda Sony Ericsson

:eek:

Senast redigerat 2003-09-03 16:51

Ja det verkar som om ryktena stämde.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Chaosstar
Det håller på än, ska redigera det här medelandet under dagen...

Passa på att ta rubriken då också

Här finns en artikel hos ryska Mobile-review,texten är på ryska, men det finns många stora bilder:

http://mobile-review.com/articles/2003/se-september.shtml

Hoppas den där lilla bilen fungerar med min T68.

Så nu uppdaterar jag inte första något mer.

Kommentar från min sida är följande:
Jag tycker att det är konstigt att det inte kom någon ny p800.
Sen tycker jag att flipp telefonerna var lite väl stora.
Och att Z200 hade lite tråkiga spesar.
T230 verkar nice, hoppas på att man kan få tag på en ny för runt 1400kr någon månad efter att den släppts.

Tillbehören verkar okej, HBH-200an verkar riktigt nice. De övriga sakerna kanske går hem, vem vet.

Z600 ser lovande ut! Nån som vill köpa en T610?

Jag tycker att det var konstigt att den ryktade T620 som det fanns bilder på på nätet inte lanserades.

Förresten, är det nån som sett uppgifter på mängden minne i Z600? De 2 MB som finns i T610 är på tok för lite.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-03 18:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Förresten, är det nån som sett uppgifter på mängden minne i Z600? De 2 MB som finns i T610 är på tok för lite.

4MB tror jag mig läsa i nån artikel, varav 3 var tillgängligt till användaren.

  • Medlem
  • 2003-09-03 18:13

T230 var nog det snyggaste i telefonväg jag har sett. SE:s telefoner brukar dessutom se ändå bättre ut i verkligheten. Kul.

Hmm... det kanske är z200, som är den färgglada modellen med klockan? Det är den jag tycker om.

Senast redigerat 2003-09-03 18:33

T.o.m. Resume skriver om det, fast ur ett lite annorlunda perspektiv.
Resume - Massiv pr-start för Sony Ericsson

  • Medlem
  • 2003-09-03 18:34

För övrigt, apropå Resumé, så tycker jag att T610-reklamen är en av de bästa teknikreklamer som har gjorts...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 18:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
För övrigt, apropå Resumé, så tycker jag att T610-reklamen är en av de bästa teknikreklamer som har gjorts...

Ja, den är verkligen skön! Om du syftar på tv-reklamen vill säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 18:38

Komiskt nog benämner Sony Ericsson den här bilden som "Z600 syncing with PC" på deras sajt.
Det är ju fullständigt uppenbart att det är en iBook vi ser på bilden...

  • Medlem
  • 2003-09-03 19:00

Jag skulle inte gå så långt som att säga att de lånat sin design från Apple, men den passar ju bättre ihop med en iBook än med en svart Dell. Det gör iofs det mesta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-03 19:21

Är det bara jag som missat T610-spoten? Har någon en URL till den vore det kul!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-03 19:38

Kul att se att den Z600 är "apple ready" som det står.

http://www.sonyericsson.com/z600/index.htm?connectivity/index.htm

Ännu roligare är att de på bilden Leijon bifogade använder sig av Sallings program MobileSync!!

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15556

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Komiskt nog benämner Sony Ericsson den här bilden som "Z600 syncing with PC" på deras sajt.
Det är ju fullständigt uppenbart att det är en iBook vi ser på bilden...

Men iBook är ju en Personal Computer

"Per Alksten"
- Det har cirkulerat bilder på produkter och jag kan bara säga att vissa av bilderna är äkta, andra är det inte, sa han.

Det handlar altså om en ny P800.
Läs mer:
Mobil - P800 kommer att få en efterföljare

Ja el se telefonen (funnits på bild i några månader) på mobil.cz el annan BRA mobilsite..

Vad gäller dom nya flipnallarna, ser inte dom väääääldigt konstiga ut. Obalanserade på något sätt. Typ knappdelen verkar ju onödigt mycket större än displaydelen ... något är det iaf.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 13:53

Jag brukar inte gå igång så kraftigt på mobiler, men Z600 blir nog min nästa mobil...kul idé med bilen tycker jag.

Tycker Z1010 blir klart snyggast, men Z600an är inte alls dum. Enda nackdelen är att den har utbytbara skal, en finess jag inte vill ha på en telefon.

Ett problem bara .... Det är SonyEricsson.

Smaklös design, unkiga telefoner !!!

Rätta mig om jag har fel:p

Jag har haft 4st T-28i 2 av dem fick bytas på garanti, T-68i 2st båda var fel på, mina arbetskamrater hade också T-68i mer än 75% av alla som hade den hade problem med att den slutade fungera, skärmen la av, tangenter slutade fungera (inom en månad)

Men så tänkte jag när T-610 kom WOW nu kanske de har gjort en bra mobil, gissa om jag blev besviken igen! 65.000 färger hahaha kan jämföras med Nokia 7250 4096 färger låter bättre. Och kameran... lägg av! Först tar man kort när kortet kommer in i mobilen så förvrängs det så man inte ser vad det var man tog kort på!

Varför skulle Z600 vara bättre??? För det första verka SonyEricssons design bli fulare & fulare.

De står och nästan ger bort Ericsson på knallerian i Borås, har stått där i över 3 månader, trodde det bara var under några dagar men dem står där än... Varför???

Går det så dåligt för Ericsson att man måste ge bort sina mobiler... dem som är så BRA

Jag måste säga att jag tycker att Sony Ericssons telefoner är riktigt bra! Klart att smaken är som baken.. Men i valet mellan T610 och 7250 så tar jag T610 vilken dag som helst.

Tror att Z600 kommer att bli en riktigt trevlig telefon, jag gillar "musseltelefoner" och den har de egenskaper som jag söker i en telefon.

Dvs. bra kalender, bra telefonbok och bra skärm.

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 13:00

Jag köpte just en T68i faktiskt, till riktigt bra pris genom Campuz Mobile. Är himla nöjd, hade en riktigt trött Nokia innan - som ofta dog när man snackade i den. Nu har man kamera å allt. Tycker om gränssnittet också.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-09-14 13:36

Kvalite'n på mobiler är under all kritik oavsett märke. SonyEricsson är inte sämre än någon annan. Själv är jag ganska nöjd med min T68i, fundgerat klanderfritt, segheten har jag inte störts av, även om det finns andra tjorviga grejor. Det mest frustrerande att Browse-device över Blåtand inte fungerar/stödjs.

Jag gillar skarpt nya Z600, jag trivs mycket bättre med luck-telefon, blir vansinnig på knapplås. Synd bara att den inte har bättre kamera, MMC/SD-plats och MP3-stöd. Designen såg klart bra ut, även om vissa av skalen var vidriga.

Själv tycker jag att Nokias kreativa placeringar av knappsatser diskvalificerar dom totalt, sedan är jag förundrad över varför i hela friden dom envisas med att sätta MMC-platsen UNDER batteriet. Hade det inte varit för knappsatsen och placeringen av minneskort så hade jag nog haft en 3650 istället för T68i.

Vad tror ni om nya Nokia 6600 kommer den inte att ta upp kampen mot SonyEricsson Z600

http://www.nokia.se/phones/6600/features.php

Nokia är störst oavsett vad man tycker, jag har gått ner från mina krav och nu köpt en Samsung S-300M.
Den är minst, snyggast, och fungerar klockrent!
Där kan man snacka om 65.000 färeger, det syns att det är det och inte bara på specefikationen till telefonerna.
Nä nog tjatat om det, nu skall jag göra tacos

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Varför skulle Z600 vara bättre???

Klart bättre skärm, mer minne, flipmodel (en smaksak förstås).

Och dålig är inte T610 heller. Den har fått bästa betyget nånsin i Mobil och utnämnts till världens bästa mobil av M3 (tror jag det var). Och kunderna gillar den: T610 är Sveriges bäst säjlande mobil trots ett pris kring 4000 kr.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Går det så dåligt för Ericsson att man måste ge bort sina mobiler... dem som är så BRA

Som sagt: dom säljer bäst i Sverige just nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif

Går det så dåligt för Ericsson att man måste ge bort sina mobiler... dem som är så BRA

Jo, visst.

Vi vet väl alla att det är marknadsandelar som avgör vilken kvalitet en produkt har. Det är bara produkter som säljer bra som är bra.;)

Det är ju därför Compaq är så fantastiska datorer. De säljer ju och inte kan väl folk någonsin köpa dåliga produkter? Det är ju bara inte möjligt!

Och Windows är världens bästa system eftersom det säljer så bra.
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Vad tror ni om nya Nokia 6600 kommer den inte att ta upp kampen mot SonyEricsson Z600

http://www.nokia.se/phones/6600/features.php

Nokia är störst oavsett vad man tycker, jag har gått ner från mina krav och nu köpt en Samsung S-300M.
Den är minst, snyggast, och fungerar klockrent!
Där kan man snacka om 65.000 färeger, det syns att det är det och inte bara på specefikationen till telefonerna.
Nä nog tjatat om det, nu skall jag göra tacos

Nokia 6600 kommer nog att bli en riktigt fin telefon men är inte en konkurrent till Z600. (Jag ser den inte som det i alla fall) 6600 är mer en smartphone än vad Z600 är. I 6600 har de fixat många av bristerna i 7650, t.ex. fullt stöd för blåtand, utbyggbart minne osv. så jag tror att den kommer att bli riktigt bra.

/Stefan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Nokia 6600 kommer nog att bli en riktigt fin telefon men är inte en konkurrent till Z600. (Jag ser den inte som det i alla fall) 6600 är mer en smartphone än vad Z600 är. I 6600 har de fixat många av bristerna i 7650, t.ex. fullt stöd för blåtand, utbyggbart minne osv. så jag tror att den kommer att bli riktigt bra.

/Stefan

Kommer den kunna synka kontakter och kalender med macen?

Bevaka tråden