Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskort, snabb fråga

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-14 02:13

Visst funka detta i mac? (os x.2.6)
http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetail.asp?PID=5010054297

Denna använder RealTek RTL8139 chip.

och det finns drivare till det chipset här

Senast redigerat 2003-09-14 14:18
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-14 13:44

Står ju inte vad det är för chipset på dom där, men OSX hanterar väl dom flesta nätverkskort tror jag?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-14 13:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Står ju inte vad det är för chipset på dom där, men OSX hanterar väl dom flesta nätverkskort tror jag?

mjo dom flesta, men inte alla..

Tänkte dra med tre st nätverkskort från dustin med lite andra saker jag ska beställa idag om jag hittar några för under 200kr.. men ingen verkar veta säkert om nåra funkar =(

  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 14:22

jag köpte ett kort med ett realtec chip för att jag hade hört det skulle funka och visst funkade det... i tjugo minuter ungefär

Tur att korten är billiga så det inte gjorde ngt att det helt plötslig låg i bitar under min fot =D

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-14 14:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
jag köpte ett kort med ett realtec chip för att jag hade hört det skulle funka och visst funkade det... i tjugo minuter ungefär

Tur att korten är billiga så det inte gjorde ngt att det helt plötslig låg i bitar under min fot =D

låter konstigt, trampade du på datorn eller?

tror det blir tre sånna för min del

  • Medlem
  • 2003-09-14 14:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
jag köpte ett kort med ett realtec chip för att jag hade hört det skulle funka och visst funkade det... i tjugo minuter ungefär

Tur att korten är billiga så det inte gjorde ngt att det helt plötslig låg i bitar under min fot =D

Jag köpte ett kort från clas Ohlson med Realtek chip. Visst det funkar i X med drivisar men det är konstigt slött när det gäller in trafiken. Ska testa det under 9:an...

  • Oregistrerad
  • 2003-09-14 14:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
låter konstigt, trampade du på datorn eller?

tror det blir tre sånna för min del

nja, när kortet hade lagt av ca 3x efter nästan samma tidsrymd så slet jag ut kortet och la det lungt och fint på golvet och dunkade till hälen på den... jag har ett lite dynamiskt temperament ibland =D

Men kortet jag köpte var från levelOne... hoppas du har bättre tur

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-14 14:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
nja, när kortet hade lagt av ca 3x efter nästan samma tidsrymd så slet jag ut kortet och la det lungt och fint på golvet och dunkade till hälen på den... jag har ett lite dynamiskt temperament ibland =D

Men kortet jag köpte var från levelOne... hoppas du har bättre tur

haha ojfan

  • Medlem
  • 2003-09-14 14:46

Nej de där realtek korten är skit! Nu åker mitt i retur...:(

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-09-14 15:11

Jag fick ett realtek kort när jag flyttade in i min lägenhet, de delar ut ip adresser på MAC adressen stoppade i kortet i min g4 men inte tusan hittade OS X de stoppade i de i en pc och fick ur MAC adressen.

Jag tror inte RTL chipen är någe höjdare de finns säkert en anledning till att de är så jäkla billiga

Jag har haft 10/100 Asanté kort de är riktigt bra kort faktiskt.

  • Medlem
  • 2003-09-14 15:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av maccis
Jag fick ett realtek kort när jag flyttade in i min lägenhet, de delar ut ip adresser på MAC adressen stoppade i kortet i min g4 men inte tusan hittade OS X de stoppade i de i en pc och fick ur MAC adressen.

Jag tror inte RTL chipen är någe höjdare de finns säkert en anledning till att de är så jäkla billiga

Jag har haft 10/100 Asanté kort de är riktigt bra kort faktiskt.

Ja Asanté är grejer som fungerar det!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-09-14 16:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av maccis
Jag fick ett realtek kort när jag flyttade in i min lägenhet, de delar ut ip adresser på MAC adressen stoppade i kortet i min g4 men inte tusan hittade OS X de stoppade i de i en pc och fick ur MAC adressen.

Jag tror inte RTL chipen är någe höjdare de finns säkert en anledning till att de är så jäkla billiga

Jag har haft 10/100 Asanté kort de är riktigt bra kort faktiskt.

Installerade du drivare då

  • Medlem
  • 2003-09-14 16:41
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-09-14 19:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
Installerade du drivare då

Givetvis inte Vem tusan bryr sig om sånt där billigt shit

1
Bevaka tråden