Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ring hem - get online (modem-ppp-sharing) ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej !

är det nån som har en ide' om hur man får igång detta ?

Jag har :

En beige G3 MT 10.2.6 och ett gammalt Robotics 28.800 Fax modem. G3.an kör jag som fil och print server på ett litet hem LAN som är kopplat till omvärlden via ADSL (får snart Bostream scream - 29 Mbps a 399/månad ! - vroom).

Till frågan: Hur sätter jag upp G3:an så att jag kan ringa mitt hemnummer från min Ericsson T39:a, få modemet att svara, (det blir nog bara 9,6 men än då), sätta upp en PPP förbindelse så att jag kan nå internet från min powerbook (kör bluetooth mot T39:an).

Hmm, för att förtydliga:

Powerbook -> Bluetooth -> T39 -> modem (hemma) -> G3-> ADSL -> Internet

Vad funkar: Få T39an att ringa via bluetooth = OK

Modem blinkar när jag ringer mitt hem nummer, men hur får man det att svara och sätta upp en PPP förbindelse ?

MVH / Jonte:confused:

Ingen so har koll på detta ?

vad betyder det att inlägget har fått ett litet "bälte" över kuveret åp sidan som man når detta inlägg från ?

/

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-09-13 12:50

Är det inte både billigare och snabbare att surfa direkt via gprs?

vänligen
/P

Hi!

Joo, det kanske är så men jag har inte det abbonemanget och ligger i startgroparna för ett 3 abbonemnag.

Köpte en Airport Extreme med modem port vilket fixar det hela elegant. Har provat, funkar perfekt men går långsamt !

Kan dock bli användbart vid olika tilfällen !

/

Registrera dig för ett gratis e-postkonto hos Home.se. Då får du även tillgång till deras modempool och kan koppla upp dig kostnadsfritt (ja, förutom vanliga samtalsavgifter förstås...) mot Internet. Innan jag fick tillgång till GPRS var det min standardväg ut på nätet när jag var ute och rörde på mig och det är fortfarandce reservalternativ 1 när den vanliga uppkopplingen inte fungerar.

/Göran

1
Bevaka tråden