Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väntat länge nu...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Asså....nu e de 2½vecka sedan jag gjorde min beställning på en Powerbook 12" med alla tillsatser som gick....

och nu väntar jag på att få hem en faktura så jag kan betala datorn så att dom sedan kan börjar bygga datorn...men hur lång tid skall de ta igentligen???????????????????

längtar ihjäl mig!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Asså....nu e de 2½vecka sedan jag gjorde min beställning på en Powerbook 12" med alla tillsatser som gick....

och nu väntar jag på att få hem en faktura så jag kan betala datorn så att dom sedan kan börjar bygga datorn...men hur lång tid skall de ta igentligen???????????????????

längtar ihjäl mig!!!

Apple Store är la rätt sega tror jag...
Om jag inte skulle uppgradera t.ex hddn till 60 gb så skulle jag lätt beställa från macoteket och där får man den ju på 1-2 dagar.

Vet någon om MAcForum i göteborg kan konfiguera upp en PB med maxad hårddisk och maxat rammminne??'

funderar på att avbeställa Applestor och gå till Macforum istället...om de går snabbare dvs!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 07:13

Kanske är det nya powerbookar som är på gång?

Läste nyligen från någon ÅF (kan ha varit ett inlägg här från Macoteket) att de kunde ordna specialkofigurationer precis som Apple Store men att det kunde ta lite tid.

Kan Macoteket så kan säkert MacForum om du ber snällt. Hur lång tid det skulle ta i praktiken vet inte jag. Ring och hör vetja.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 20:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Vet någon om MAcForum i göteborg kan konfiguera upp en PB med maxad hårddisk och maxat rammminne??'

funderar på att avbeställa Applestor och gå till Macforum istället...

Eller de hyvens prickarna på SOS kanske?

har SOS någon hemsida????????

  • Medlem
  • 2003-09-09 15:42

Ta det lungt, Jag har väntat 8 veckor på min G5.:p

Macforum kunde inte sätta i en 60gb när jag köpte min för ett tag sen. Men 40 räcker om man inte har allt för stora krav.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 15:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Vet någon om MAcForum i göteborg kan konfiguera upp en PB med maxad hårddisk och maxat rammminne??'

funderar på att avbeställa Applestor och gå till Macforum istället...om de går snabbare dvs!

jag handlar här.
har gjort så de senaste 3-4 åren.
supernöjd.

fast ha lite is i magen...
det lär dyka upp lite nya leksaker nu när farbror Jobs hälsar på hos oss i europa

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-09-09 16:36

Klickade omkring på Applestore och så beställde jag en iSight. Pengar drog de samma dag den 27 augusti, nu är det 9 september och fast det står på Applestore hemsida att den levererades samma dag har jag ännu inte fått den. Aldrig mer Applestore - tacka vet jag Macoteket och Inwarehouse som levererar på någon dag om de har det på lager. Hur kan ni acceptera att vänta så länge på en dator - jag hade exploderat!

Citat:

Skrevs ursprungligen av bodybag
Macforum kunde inte sätta i en 60gb när jag köpte min för ett tag sen. Men 40 räcker om man inte har allt för stora krav.

Jag har höga krav.,...den datorn jag beställt från applestore är max utrustad med 640 ram 60Gig SuperDrive Airport Extream....det är var jag behöver och vad jag förvänntar mig att få för de hårt besparade 25000kronerna som jag idag har betalat in på faktura.....

  • Oregistrerad
  • 2003-09-09 21:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av grismasken
jag handlar här.
har gjort så de senaste 3-4 åren.
supernöjd.

Jo Han är trevlig
Hängde han inte här förr???
(eller alltjämt?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-09 22:13

Kuriosa: PowerPC ligger 20 meter (tvärs över gatan) från min mors lägenhet.
Jag kommer alltså från Lidköping med andra ord.

Nu har datorn iaf betalats och beställningsstatus har ändrats från "Being Reviewed" till ----->"Being Assambled"...

hur lång tid tror ni att det tar nu innan den kommer hem till mig???

1
Bevaka tråden