Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MW testar G5

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacWorld har testat alla tre modellerna av G5an.

Tyvärr utan att kommentera resultatet, men det kanske vi kan göra i tråden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
MacWorld har testat alla tre modellerna av G5an.

Tyvärr utan att kommentera resultatet, men det kanske vi kan göra i tråden.

Tja, 268 fps i Quake borde väl funka. Trevlig speldator.:cool:

"Processor Performance preference" det var något jag inte hört nämnas tidigare. Kan det ha med kylningen att göra? Någon som är påläst?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-12 22:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
"Processor Performance preference" det var något jag inte hört nämnas tidigare. Kan det ha med kylningen att göra? Någon som är påläst?

Tyckte det stod något om att det var en inställning i "energy saving pane". Spara ström helt enkelt.

Vänligen, Ylan

  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 22:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan
Tyckte det stod något om att det var en inställning i "energy saving pane". Spara ström helt enkelt.

Vänligen, Ylan

Men även påverka klockfrekvensen.

G5'an kan ju faktiskt växla ner till 1,2 Ghz.. (eller var det 1,3?)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pallish
Men även påverka klockfrekvensen.

G5'an kan ju faktiskt växla ner till 1,2 Ghz.. (eller var det 1,3?)

Man kan väl gissa att alla "vanliga" användare kommer att köra med autoinställningen men alla som är lite pillriga med sin dator kommer få betala månadsavgiften för högre fart, dvs på elräkningen.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-12 22:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Man kan väl gissa att alla "vanliga" användare kommer att köra med autoinställningen men alla som är lite pillriga med sin dator kommer få betala månadsavgiften för högre fart, dvs på elräkningen.

Jepp, och när den högre elräkningen kommer så kommer man skylla på Sydkraft!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-12 23:13

Min spontana kommentar är (och jag förmodar att egentligen ingen vill höra den...) är att quake testet inte är speciellt imponerande. Minns när min polare fick sin hem-pc, en compaq 1,7 gHz, för snart 1,5 år sedan och jag var mäkta imponerad över hans 170 fps med allt på och 1024x768.
Nä, jag vill verkligen inte ha den debatten igen men jag kunde inte låta bli faktiskt. Jag tänker inte heller köpa en compaq och jag kommer dessutom inte köpa en G5:a, än...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-13 00:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av iMats
Min spontana kommentar är (och jag förmodar att egentligen ingen vill höra den...) är att quake testet inte är speciellt imponerande. Minns när min polare fick sin hem-pc, en compaq 1,7 gHz, för snart 1,5 år sedan och jag var mäkta imponerad över hans 170 fps med allt på och 1024x768.
Nä, jag vill verkligen inte ha den debatten igen men jag kunde inte låta bli faktiskt. Jag tänker inte heller köpa en compaq och jag kommer dessutom inte köpa en G5:a, än...

Fast i det här fallet är det ju prestandan i förhållande till G4:an som är intressant. Märk väl att ingen av dessa applikationer är optimerad för G5:an ännu. Huruvida man använt sig av PS-pluginen framgår väl inte av artikeln (rätta mig om jag har fel).

1
Bevaka tråden