Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac som Concept site ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det varit uppe tidigare men så där jättestora förändringar tycks aldrig bli av. Nu när de nya butikerna börjar komma i Stockholm och snart i Malmö och Göteborg så kanske det skulle vara läge med en lite snyggare site. Efter som *landet-lagom*, dvs. Sverige ofta inte vågar sticka ut haka så kanske följande färgskala skulle kunna ge 99mac ett fräshare uttryck?

http://www.coffeeforums.com/

Många av oss skänkte med stor glädje en slant till 99mac och jag skulle gladeligen upprepa detta och vill gärna föreslå en liknande variant men då avsett för att bekosta just detta. Jag vill inte föringa allt det arbete som lagts ned på nuvarande 99mac men jag tycker att det är hög tid att ta ytterligare ett steg. Apple själva lär ha anlitat några guru för att göra om sina sidor, vi borde kunna göra samma sak ÄVEN om det kommer att kosta en del. Jag tror att det är så enkelt som att göra om förstasidan och sedan behålla "vBulletin Version 2.2.9" men med en ny fräsh färgskala och nya ikoner.

OM jag ska vara lite tyken så är 99mac just nu som att ta på sig ett par utsvängda byxor i otidsenlig skärning - förr eller senare så är det dags att befinna sig i nuet och byta upp sig

Mvh,
Olle Jonsson

Om vi lägger ner 20 timmar så kan vi skapa skins/styles så att folk kan välja vilken stil man vill ha. Funktionen finns inbyggt i vBulletin.

Däremot närmar sig version 4.0 av 99mac.com som kommer innebära följande:

- Nyheter och testar flyttar till ett separat system (kommentarerna kommer dock till forumet)

- Ny version av forumet (vBulletin 3.0)

- Integration av vissa funktioner med mac.se

Därför kanske vi tar och integrerar skins/styles samtidigt som vi går över till 4.0. Vad tror du?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Apple själva lär ha anlitat några guru för att göra om sina sidor, vi borde kunna göra samma sak ÄVEN om det kommer att kosta en del.

Apple ska inte ändra formen på sina sidor utan endast utbilda sin personal samt se till att sidorna bättre följer standarder och dyl.

Jag tycker inte att 99mac känns vidare "mac", men den känns absolut 99mac (om du förstår vad jag menar), vilket måste vara ganska nära målet förmodar jag.

Läs notisen om Douglas Bowman och Jeffrey Zeldmans uppdrag från Apple.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Jag tycker inte att 99mac känns vidare "mac", men den känns absolut 99mac (om du förstår vad jag menar), vilket måste vara ganska nära målet förmodar jag.

Kan bara hålla med. 99mac är inte supersnyggt, men det är 99mac!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Därför kanske vi tar och integrerar skins/styles samtidigt som vi går över till 4.0. Vad tror du?

Finns detta att beskåda på något ställe... ja detta med att ha sin egen skin/style. Jag är iof lite tveksam till att sidorna kommer att se olika ut beroende på vem som är användaren, men OK ge mig exempel så kanske jag blir lite tystare/snällare Jag kan förstå inlägget om att det på något sätt känns "99mac"... ja menar att det då blir som att säga att "så här har vi aldrig gjort förut"... tänk er en butik som inte bytte inredning, förr eller senare så börjar kunderna leta efter andra ställen. Så för 99macs framtid så börjar det bli dags att titta på ett förnyande.

Mvh,
Olle Jonsson

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-10 12:57

Sweclockers forum tycker jag är ganska snyggt. Kanske inte den roligaste formen, men det ser proffsigt ut helt enkelt.
Coffeeforums var också bra.
99mac känns som en blandning av för många stilar - den smutsbruna färgen (som jag iofs gillar) gör sig inte allt för snyggt ihop med aqua-knappar och liknande.
Macnytt.com (törs man säga det här? ) har också en ganska snygg sida tycker jag.
Jag hänger gärna också på och skänker en peng för att bekosta en ny design.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-09-10 13:19

För den som vill prova hur vBulletin 3.0 kan se ut och hur det kan te sig med olika skins kan jag rekommendera:

BeyondUnreal Forums

vBulletin Community Forum

Observera att registrering på respektive sajt krävs för att kunna välja utseende.

Host, host.

1
Bevaka tråden