Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS via bluetooth funkar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker skicka sms via min dator/adressboken och själva listan som kommer upp innehåller Stor text/SMS-meddelande/Ring upp, men det är bara stor text som är aktiv. de andra är bara grå - Är det någon som vet hur man löser detta?
(bluetooth är aktiv och allt annat funkar)
Se bifogad bild.
Tacksam för svar

Jag hade ett liknande problem, men det löste sig efter att jag stängt av bluetoth på både telefonen och macen, och sedan startat om dem igen. Vad jag kan se av di skärmdump så rullar animeringen på Bluetoth knappen fortfarande, och det betyder att den inte har lyckats upprätta kontakt. När de båda enheterna kommunicerar med varandra på rätt sätt skall det bara vara ett blått B på knappen utan de rullande "kulorna".

Jag vet inte om det måste ske i någon särskild ordning, men jag kopplade som sagt ned uppkopplingen i båda ändar och startade sedan upp den igen. Jag stände också av Salling Clicker för säkerhets skull, men det vet jag inte om det var nödvändigt.

Nu kan jag skriva SMS, men som andra tidigare påpekat, får man ingen rapport tillbaka om det verkligen gått iväg som det skall, så det känns väldigt osäkert

Mvh Crister

Jobbigt att få SMS att funka via Adressboken. Salling Clicker måste vara avstängd, annars går det inte.
Jag tycker att "GSM Remote" är bättre, då får man i alla fall kvittens på att man skickat.

tack för era snabba svar - nu funkar det!

Kul att det fungerar Anrell

Och tack för tipset om GSM Remote. Jag laddade ned det och prövade och det fungerade helt smärtfritt. Dessutom får man en bekräftelse på att SMS gått iväg och har möjlighet att spara meddelanden osv. Så tills de funktionerna läggs till Adressboken kommer jag att köra med GSM remote.

Än en gång tack för tipset.

Crister

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Jobbigt att få SMS att funka via Adressboken. Salling Clicker måste vara avstängd, annars går det inte.
Jag tycker att "GSM Remote" är bättre, då får man i alla fall kvittens på att man skickat.

Ställ om så att Salling Clicker använder serieport 2 så funkar det med adressboken...

håll nere [Option] samtidigt som man klickar på "select device" i clickers prefs-pane, markera sen vilken serieport som skall användas på telefonen

1
Bevaka tråden