Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband för 3 månader?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 11:11

tjena,

skall vara hemma i Sverige i 3 månader och vill gärna ha bredband.

Finns det ngn ADSL-operatör som har några shyssta introduktionserbjudanden just nu? Så att man kan testa och sen säga upp abonnemanget. Bonet är väl inte aktuellt med tanke på väntetiderna.

//mattan

  • Oregistrerad
  • 2003-09-01 11:14

Hus eller lägenhet? Om lägenheten har Com Hem så kan du skaffa det. 3 månaders bindningstid och man kan få tag på ett modem för 400-500:-. Helt OK.

Bredbandsbolaget har också 3 månaders bindningstid men det kostar 1500:- i inkopplingsavgift och sedan tar det säkert några veckor att koppla in allt också.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 12:08

Ok, tack. hade egentligen tänkt mig ngt med 'gratis' installation, typ om ngn operatör hade ngn drive just nu. Skall kolla upp om Comhem finns i lgh redan. bra med billigt modem.

  • Medlem
  • 2003-09-01 14:06

com hem har normalt bara 3 månaders bindingstid. Om du tecknar ett 12 månaders abb så bjuder just nu com hem på modemet. Annars så kostar modemet bara 955 kr.

Har ett kabel modem liggande i källaren ifall du är intresserad...

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Ok, tack. hade egentligen tänkt mig ngt med 'gratis' installation, typ om ngn operatör hade ngn drive just nu. Skall kolla upp om Comhem finns i lgh redan. bra med billigt modem.

Jag har ett adsl-modem som blir ledigt från den 12:e september. Hör av dig om det är av intresse.

BBB har VDSL på g, men jag tror det är lång väntan.
Felia, Bostream och chello finns oxå i Stockholm.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-01 16:13

Jag har oxå ett ADSL-modem som är ledigt

Klarar PPoE som bla Telenordia och Spray använder sig av.

Annars vet jag inte av nån leverantör som har gratis inträdesavgift. Billigaste jag har hittat är Tiscali som tar 500 spänn.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-01 19:06

Ok, tack för hjälpen, skall kolla upp vad som funkar i lgh (gbg). Återkommer om modemköp blir aktuellt.

Com hem måste finnas förinstallerat i fastigheten va? Nya kablar och grejer...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-08 20:14

Tiscali har nu ett erbjudande där de bjuder på anslutningsavgiften och första månaden. Gäller fram till 30 september.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-08 20:46

Bostream har ingen bindningstid och man kan säga upp det direkt för en avgift på 300 eller 400kr istället för att vänta 3 månader som det står i avtalet. Deras väntetider vet jag inget om.. men man kan nog ringa å höra om den saken.

kanske ska säga välkommen hem också

mvh

1
Bevaka tråden