Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snälla fixa brandväggen - jag blir tokig!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 14:36

Det här funkar ju inte... Ibland måste man försöka tio gånger innan man kommer fram. Vem f-n har konfigurerat den där brandväggen?

  • Medlem
  • 2003-09-08 14:41

vad händer när man försöker skriva ett inlägg i den här tråden?

99mac-abstinens?

www.99abstinens.com ^_^

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 15:12

Blev ju bara värre av den länken

-------
Björnström - 4th September 2003 - 15:17
"Jag har varnat webhotellet och sagt att vi byter leverantör på måndag om dom inte lägger mer energi på att hitta felet."

-------
Björnström - 5th September 2003 - 13:59
Vi har problem med serverdriften pga en alldeles för aggressiv brandväggen. Om inte problemen är lösta innan veckans slut så byter jag webhotell nästa vecka.
--------

Nu är det nästa vecka....
Vi får väl se om Martin gör slag i saken.
Ett tips kan ju vara att sätta in den Firebox 700 som Recycler har. (Jag kan konfigurera den Martin! Hör av dig om du vill ha snabb hjälp.
Och be operatören att få sitta utanför deras brandvägg.
VPN-stöd finns i Fireboxen också.

  • Medlem
  • 2003-09-08 15:54

Jag kör Internet explorer och har inte haft ett enda problem!!!:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 15:59

Å, underbart. En lösning som bara funkar med Internet Explorer?!

  • Medlem
  • 2003-09-08 16:23

Nu är det ännu värre. Efter 10-20 gånger och det funkar inte ändå.:mad: Surherkbrandvägg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 17:05

Om inte det här fungerar snart kommer jag att äta upp mina gamla smutsiga tubsockor - och det är 99macs fel. Fixa!!!

Kan försäkra er om att Martin arbetar på problemet. Han tycker inte heller det är kul att tjänsten som vi betalar för strular. Det senaste budet är tydligen att DNS-servern flyttas utanför brandväggen. Hoppas det löser problemet.

/M

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-09-08 19:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Om inte det här fungerar snart kommer jag att äta upp mina gamla smutsiga tubsockor - och det är 99macs fel. Fixa!!!

Björnström!Låt det vara som det är ett tag till

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 19:53
Citat:

Jag kör Internet explorer och har inte haft ett enda problem!!

Precis som vanligt när det gäller webben och IE, den kör sitt eget race och bryter helt mot alla standards och kutymer... Så när resten av webbläsarna skriker så tror smarta explorer att allt är som det ska.

Jag kollar webbsidor jag har gjort i IE hela tiden, och om de funkar så måste jag ha gjort fel någonstans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-08 21:24
Citat:

Jag kollar webbsidor jag har gjort i IE hela tiden, och om de funkar så måste jag ha gjort fel någonstans [/B]

Det är ju en fullkomligt genial metod! Skall genast införa den på firman.

8)

1
Bevaka tråden