Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac på MacNN

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu är 99mac.com förstanyhet på MacNN där hela världen får se Macoteket Store reportaget. Läs gärna kommentarerna som jänkarna skriver:

"Swedish People are butt ugly... I also hear they are gay..."

http://www.macnn.com/news/20965

Att kalla Stureplan för Stockholms mittpunkt är väl ändå inte helt sanningsenligt Martin?

Nä, rent tekniskt ligge mittpunkten på Vasagatan någonstans. Därifrån räknas avståndet till alla vägskyltar.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 12:52

Gatunumreringen i Stockholm utgår från slottet (lägst gatnummer på den ände av en gata som ligger närmast slottet), så det borde väl funka att kalla det stans mittpunkt?

Jag utgick mer ur ett känslomässigt perspektiv. Jag tror att den officiella medelpunkten är Gustav Adolfs Torg faktiskt, har jag fel?

Citat:

Skrevs ursprungligen av evillordvader
Gatunumreringen i Stockholm utgår från slottet (lägst gatnummer på den ände av en gata som ligger närmast slottet), så det borde väl funka att kalla det stans mittpunkt?

Stämmer detta verkligen på Valhallavägen? Har funderat en del på det...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag utgick mer ur ett känslomässigt perspektiv. Jag tror att den officiella medelpunkten är Gustav Adolfs Torg faktiskt, har jag fel?

Känslomässigt ser jag nog Hötorget som mittpunkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-07 16:33

Skulle gärna läsa kommentarerna, men hittar dem inte - ge mig en ledtråd please?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-09-07 16:38

Scrolla bara ner så finns de där

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-07 16:39

Kolla här! Stupida idioter. Vi får väl skjuta dem när revolutionen kommer.

Vladimir Illich Mondo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-07 16:42

Haha. Idiotfråga således! Tack Peth, ibland tycks det enklaste vara det allra svåraste.

Ja, men var glad över att det inte var postat på Spymac.com. Där är dom ännu mindre mogna. Man får inte ens färga håret utan att bli kallad för bög eller liknande.

Det var en som färgade sin iMac och folk kallade honom för idiot och svikare.

Och så var det också en tjej som hade laddat upp en bild på sig själv. Kommentarerna som följde upp var väldigt sexistiska i meningen av att dom skulle vela ha sex med henne.

Väldigt tragiskt faktiskt.

Men glöm inte bort att Steve Jobs är en jänkare och att Apple är ett jänkarbolag i sann anda.

Men Martin då... inte ett ord på MacNN nämner Göteborg som en kommande plats för 1 eller 2 ConceptStore... har du något emot Göteborgare och föredrar Skåningar Fattar det som att det är Du som skrivit till dom så vad hände, satt du och sov

Självklart är Stureplan Sthlms mittpunkt.. Maxiplan även kallat (i mina kretsar)

"
http://99mac.com/pics/macoteketbutiken/pages/E38S7795.htm

Looks like an escapee from GTA: Vice City."

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-09-08 16:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
Självklart är Stureplan Sthlms mittpunkt.. Maxiplan även kallat (i mina kretsar)

hu.. stureplan. Dit åker man bara om man måste lära bratsen hur man festar på riktigt. Eller för att ragga upp rika vackra damer..

1
Bevaka tråden