Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skakigt idag?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-09-03 13:27

Får misstänkt många connection refused just nu när jag surfar 99mac.

Allt stabilt?

Extremt skakigt. Jag ska ta ett snack med teknikerna ikväll, så här ska det inte vara!

  • Oregistrerad
  • 2003-09-03 16:10

Trodde nästan siten brakat ihop efter lunch för jag har inte fått svar en gång jag försökt fram tills nu...
Det var skakigt - sa bill
Skakigt var det - sa bull

Fortfarande bara sporadisk tillgång av en numera myyyycket lååångsam sajt...

Håller med.. Var 3:e klick får man nästan connection refused när man surfar till en ny tråd. Störande.

Det har tagit mig en halvtimme att kunna läsa "senaste inlägg". 99Musik har jag knappt fått upp första sidan på....:(

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 13:08

En grej som jag märkt är att många länkar går till 99mac.com istället för www.99mac.com. 99mac.com har jag inte kunnat titta på på ett bra tag medans www.99mac.com har funkat sådär.

99mac är faktiskt halvt obrukbart nuförtiden, inte alls roligt..

Jag har varnat webhotellet och sagt att vi byter leverantör på måndag om dom inte lägger mer energi på att hitta felet.

Servern är hela tiden online - jag kan alltid logga in på servern via VPN (som går runt/igenom brandväggen) men brandväggen släpper inte igenom någon trafik överhuvudtaget (SMTP, POP, HTTP, FTP osv).

Dom är riktigt förvånade för "alla andra servrar är ju online".

när dom säger till dig att alla andra servrar är online så kan du alltid kontra med att säga:

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
If your Network Administrator has enabled it, Microsoft Windows can examine your network and automatically discover network connection settings.
If you would like Windows to try and discover them,
click Detect Network Settings
Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.
If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
Click the Back button to try another link.

Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer

för till o med jag börjar tycka detta är jäääääkligt irriterande...

M

Eftersom jag surfar från PC och kör Internet Explorer så borde det hela kanske funka smidigare, men så icke, det har varit 50-50 hela tiden...
jag hade kunnat tycka 25-75 hade varit skakikgt, men ca halva tiden går till o klicka på refresh, eller börja igen....

Det suger att komma in. Inte alls roligt längre. Kör Safari.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 12:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har varnat webhotellet och sagt att vi byter leverantör på måndag om dom inte lägger mer energi på att hitta felet.

Dax att gå från ord till handling. Just NU är det för j-vligt. 10-15 gånger innan felmeddelandet försvinner...:mad:

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 12:20

Nä, ...det enda som "strömmar" just nu är solen. Lägger ner det här & går ut istället...:cool:

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-09-07 20:34

Hur går det? Lägger dom ner någon energi på att hitta felet?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-07 21:47

Fattar ingenting... för mig funkar det klockrent

Tydligen är det bekräftat att felet ligger i brandväggen nu. Dom har hittat ett fel och försöker "patcha" bort det. Eventuellt flyttar vi en DNS-server utanför brandväggen för att lösa problemet.

  • Avstängd
  • 2003-09-08 11:33

Det tackar vi för.
Får ofta upp "servern kan inte hittas"

  • Avstängd
  • 2003-09-08 11:42

Irriterande:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Irriterande:

Ser man på. Jag trodde att det var min uppkoppling som var dålig. Pirres bild var en tröst.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-09-08 14:33

får samma här nu idag, de e många "page not found".

99Mac.com ligger alltså inte på det webhotell som jag och några kollegor driver som heter som heter Immitt.com, där 99Mac.com har funnits det senaste året ungefär.

Problemen som beskrivs i denna tråd har jag också upplevt _efter_ flytten från oss.

Så om ni inte uppmärksammat att en flytt har skett så vill jag berätta att så är fallet. Det webhotell Martin diskuterar med är det nya, inte oss på Immitt.

/Ola

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
99Mac.com ligger alltså inte på det webhotell som jag och några kollegor driver som heter som heter Immitt.com, där 99Mac.com har funnits det senaste året ungefär.

Problemen som beskrivs i denna tråd har jag också upplevt _efter_ flytten från oss.

Så om ni inte uppmärksammat att en flytt har skett så vill jag berätta att så är fallet. Det webhotell Martin diskuterar med är det nya, inte oss på Immitt.

/Ola

Det är väl knappast nån hemlighet att det är Internet5 man använder sig av. Möjligen kan jag tänka mig att det är Incordia som säljer tjänsten. Men det ska jag låta vara osagt.
Hur som helst är det hela bara pinsamt och sorgligt.
Netscreen, som Internet5 normalt kör med, är ingen favorit. Men när företag som dessa säljer tjänster med en MS ISA-server som brandvägg blir man RIKTIGT ledsen, och mörkrädd.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-09-09 13:10
Citat:

Men när företag som dessa säljer tjänster med en MS ISA-server som brandvägg

:eek:

1
Bevaka tråden